Sitta ned och kissa?

Vänsterpartiet i Sörmland har kommit med ett nytt förslag, att det skall vara förbjudet, för män, att stå upp och kissa när de bevistar landstinget i Sörmlands lokaler. Detta för att alla skall sitta kunna gå på toaletterna och inte känna att det är äckligt och att någon har äcklat ned dem med urin ( fast de beskriver det på ett trevligare sätt).
Hur gör Du som läser detta? Bevistar Du offentliga toaletter eller skippar Du att gå på toa när Du inte vet vilka som varit på toan, innan? Om Du går på toan hur gör Du? Kanske som någon av dem ovan?
Hertas mor lärde Herta i tidiga barnaår att lägga papper, när man bevisttade offentliga toaletter eller gick på dass. Hur gör Du?
I Södermanlands Nyheter kan man läsa kort om förslaget. I Aftonblaskan kan man läsa lite mer.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Om jag inte måste så går jag inte på offentliga toaletter. Vet inte om du räknar restaurangtoaletter som offentliga - i så fall så brukar jag använda sådana. Jag kollar hur de ser ut innan jag sätter mig, ibland lägger jag papper, ett gammalt beprövat knep. Men inte om de ser fräscha ut.

2012-06-12 @ 10:44:57
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Ama de casa

If you have to go, you have to go... Men jag sätter mig inte ner. Tränar benmusklerna lite :-)

(Apropå bilden så har jag sett fotspår på sittringarna i Asien... ;-) )

2012-06-12 @ 13:29:40
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Inga Magnusson

Rent spontant känns det petigt att överheten ska lägga sig i hur medborgarna kissar, men å andra sidan så städar jag inte offentliga toaletter, det kanske är riktigt snuskigt pga mäns stående kissningar. För det måste väl ändå vara män som står och kissar (utom Sally Mann då!). Min mamma lärde mig också att lägga papper emellan på sittringen när jag var liten, undrar om det var nåt som alla mammor gjorde på den tiden?

2012-06-13 @ 08:27:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0