Glöm inte stadens skoaffär.

 
En dag i Trosa. Den här utsikten kan man ha om man tittar ut från andra våningen på Rådhuset i Trosa.
 
 
Ok en bild med lite mera sol. Pelagonerna blommar och folk är ute på torget. Snart lunchtid i Trosa. Trosa stadshotell längst bort i bild. Kring torget här finns en spännande skoaffär. Fast den kostar om man får med sig något därifrån. ...fast vissa skor har inte landsortskaraktär.
 
Lite dålig bild kanske och allt rymms inte på denna. Vågade inte ta en bild på det roligaste mitt framför säljaren.
 
 
Trosaån
 
 
Rådhuset längst bort i bild. Bilderna här innan långst upp är tagna från andra våningen.
 
 
Klädbutiker. Kanske en ny kavaj a 895:_
 
Hit skulle man gå, sa hon som höll i dagens sammankomst. Här kommer bilder inifrån. 
 
 
Olika sorters marzipan fanns det att välja på, och att smaka på.
 
 
Det är svamptider.
 
 
Sommarkantareller.
 
 
 
Marzipanlimpor
 
 
Verkar lättätet.
 
 
Kanske borde jag berätta att vi köpte inget som åts direkt. Några köpte små presenter och några köpte till kaffet på långresan som snart skall företas.
 
 
Ost och delikatesser och garn:) Observera den lille som ligger på mattan vid ingången.
 
 
 
Jag ber om ursäkt men jag kan inte lägga bilden åt rätt håll ännu.Bilden laddas upp som den skall men kommer åt ett annat håll???
 
I varje fall så sken solen i Trosa idag. Jo jag glömde lunchen. Här kommer den.
 
 
Oxrullader på Antons. Gott och mysigt. Gott kaffe efteråt också.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Trosa är fint! Misstänker för övrigt att det är precis i den skoaffären som jag köpte mina vinterstövlar som jag älskar:
http://www.freedomtravel.se/2012/02/veckans-outfit-25/
Ett helt år senare hittade jag dem i en skoaffär i Stockholm... ;)

Svar: Denna skoaffär ligger ofta rejält före.
Herta bloggar

2012-09-19 @ 20:41:03
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Inga M

Vilka fantastiskt läckra bilder du har lagt ut! Trosa ser vackert ut, har aldrig varit där vad jag vet. Liknar Eksjö lite med en gammal stadskärna.

Svar: Tack tack. Trosa är en fin stad. Kan rekommendera stadshotellet.
Herta bloggar

2012-09-20 @ 07:15:13
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0