Skördefesten 2012, lördagen.

 
Så är vi i Borgholm. Borgholms församling serverar kaffe & äppelkaka. Hinns inte med.
 
 
Pumpor på torget till försäljning.
 
 
Hallon
 
 
5 för 50:-
 
 
 
 
 
 
Många hundar av olika sort på Öland denna helgen.
 
 
 
Ja ok då. Jag kollar in olika hundraser. 
 
 
 
 
Här fastnade alla fotografer.
 
 
 
 
Ok jag vågar inte plåta alla hundarna framifrån.
 
 
Om jag hade en god vän som fyller år snart och som har katt...
 
 
Där går dom.
 
 
 
Skördeosten förståss.
 
 
Här kan man smaka på. Brukar f.ö baka liknande knäcke som nederst i bild.
 
 
 
 
Hoppas du orkar vidare
 
 
 
 
Blev tvungen att handla här.
 
 
 
Karin Fransson pratade mat.
 
 
Här sitter jag och väntar så troget.
 
 
Jättegoa och pratglada var dessa.
 
 
 
Många möten skedde under skördefesten även detta år.
 
 
 
 
Man skulle ha antingen en Crescent eler en Monark. Här hittade jag en av varje.
 
 
Päronträd
 
 
Det är skördetider.
 
 
En sväng in till Borgens.
 
 
Men varför tog mannen kort på dessa bakifrån? Jag stod ju där och pratade med en av dem ( fast jag syns inte i bild.
 
Nu vilar vi inför kvällens aktiviteter.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vilken fin bildkavalkad du har gjort! Ser verkligen inspirerande ut! Brysselkålen hade jag också absolut kastat mig över, bara bäst. Spelar ingen roll att rensningen tar tid.

Svar: Rensningen tänkte jag inte på just då- Tänkte bara på goda matlådor med lite komplement.
Herta bloggar

2012-09-29 @ 23:28:19
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0