Släktstädning.

 
 
Imorgon kommer släkten. Eller släkt och släkt, den är ingift. Vi behöver fixa och trixa. Vi behöver grovstäda, plocka undan hela källaren från krukor och annat skräp i källargången. Vi behöver dammsuga och vi behöver torka golv, fixa i dusch och tvättstuga, nedre toan och kanske något mer. Kanske pimpa till gästrummet och se till att dottern deras får plats i gillestugan för en bädd. Sen kanske kylsskåpet :) Bäst jag går ner igen och hjälper mannen. I morgon kommer de. Ester vi är här nu!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Ska man tolka de senaste inläggen om stora kalas som att du fyller år? Eller någon annan?

I så fall gratulerar jag! Grattis!

Om inte så får du väl vidarebef mitt grattis till rätt person ;-)

Sen funderar jag förstås på kopplingen mellan bild och text här. Något övertänkt och djupsinnigt kanske?.

Svar: Här firar vi inte alls sen förra helgen då vi firade sonen. Däremot har vi lånat ut huset till en person som tänker sig att fira bemärkelsedagen hos oss.Givetvis i gott samförstånd med oss.
Herta bloggar

2012-09-06 @ 07:09:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: skogsnuvan

Hua vilket stress. Mycket att stöka med nu förstår jag och så ska det väl lagas mat också. Fast ibland kan det vara bra att man får en spark i aslet så man får lite fart. Jag skulle nog behöva det jag också för det blir inte gjort mycket inne nu i bärtiderna

Svar: Ash. Vi var fler som hjälptes åt så det var inteså mycket.
Herta bloggar

2012-09-07 @ 12:39:29
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0