Småstadens ljusning




Småstaden har många ljusningar. En av dem är att centrum är relativt litet och det finns stor chans att träffa vänner och bekanta som också är på stan.

Målet med turen ner till City var att riva av alla butiker och se om det fanns något som jag inte kommer att klara mig utan. Vi började med Nyckeln, en av galleriorna och in bland kläderna. Mannen var med. helt plötsligt ser jag  Anne, en person jag känner igen...från bilder på internet och på hennes blogg. Hon fördjupar sig just i lite olika plagg och går runt runt några klädställningar eller vad det kallas. Jag skickar in mannen på herravdelningen ( ganska snart lämnade han denna till förmån för Claes Ohlssons) och traskade fram till Anne och frågade om vi känner varandra?.

Nyköping är en ganska liten småstad i Sverige. Här kan man alltså träffa på bloggare om man åker ner på en shoppingtur. Kanske skall vi kontakta marknadsavdelningen i vår kommun angående detta. Möt nya vänner in real life i Nyköping.

Va kul att jag kände igen Anne där bland trasorna på Kapp Ahl! Nu skall vi ses på ett av stadens mera mysiga fikaställen. Det skall bli kul.

Å Ni alla, tänk vad mycket möten man kan göra i den lilla staden. Kanske skall vi ha ett irl här hos oss...längre fram i får kanske? nää kanske lite väl överdrivet så här när man är lagom utvilad.

Men först skall vi träffa Anne. Förmodligen kommer vi båda att rapportera efter detta möte.






Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad kul att du kände igen henne och tog dej för att gå fram och hälsa!! Det skulle verkligen vara kul att träffa alla dessa sköna bloggkamrater IRL, men min by är nog dessvärre lite för liten...

2009-12-28 @ 19:52:08
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: anne

Alla andra fixar bloggarträffas, så varför inte vi!?! Nyköping är en trevlig stad och på sommaren mer än trevligt! Vi får klura på det!



Sv. Dotter & kompis vill shoppa i morgon, så onsdag? :)

2009-12-28 @ 20:28:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Beate

Läste om er "spontanträff" på Annes bogg. Himla kul att ni sågs sådär helt otippad.

Skulle vara roligt att höra om ni "levde upp till förväntningarna", jag menar utseende, lång, kort, smal resp. språket och sättet.

När man har bloggstammisar gör man sig ju en mental bild av personerna, som antingen prickas rätt eller "fel", bilden alltså.

Undrar m ni bloggar om det.



PS Grattis till alla fynd. Älskar också MQ och köpte ett par byxor där annandagen. DS

2009-12-28 @ 20:37:39
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi får se hur vi kommer att rapportera. Jag har ju som sagt en lite halvanonym blogg och vill inte veckla ut mej hur som hellst. Men på något sätt skall mötet dokumenteras.

2009-12-28 @ 22:24:04
Postat av: Jenny

Vilket sammanträffande! Men ändå inte så konstigt i en liten stad. Inte ens jag som är relativt nyinflyttad är visst helt anonym :)

Nu är det väl dags för dig att synas på bloggen, lite snabbt i förbifarten kanske... men jag förstår samtidigt om man inte vill, mer av nyfikenhet!

2009-12-29 @ 23:03:33
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0