Regnig dag

Morgonen började med regn. Mannen for ut tidigt för att bära in så mycket ved som möjligt. Vi har ju som sagts tidigare huggit oss trötta på detta. Vi tog bilen och for iväg söderöver och över bron. Sen lunch på Ikea inklusive lite rolig shopping innan i avverkade Elgiganten och Mediamarkt ( Det var mannens utflykt idag) men vi fann inte vad resan var ämnad att finna.
Medan mannen fördjupade sig så tittade Herta runt. Ny variant av thékokare kanske vore något.
Åter mot Öland och efter dividerande om vi skulle äta tidig middag eller fika löste det sig på detta sätt, här. Trevligt ställe som serverar frukost, lunch och middag hela dagen inkl glasscafé för den som vill. Herta valde som sagt hemmagjord ostkaka...
Genom grinden och ned till havet.
Vi gick inte ända fram till vattnet.. Slottsruinen skymtar lite till höger i bild...om man vet vad man tittar efter.

Kommentarer
Postat av: Suss

Herta, Tusen tack för den bilden, den vattenkokaren vill jag ha, eller är det plast? I så fall, hur tjock? Köpte du den?

2011-08-08 @ 00:54:46
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej inte alla plast. Halvtjock eller mer "tekannetjocklek" i porslin med metallbotten med vad som behövs under.Tyvärr köpte jag den inte. Jag funderar alltid. Vi var där i ett köksärende som jag försökte fokusera på.

2011-08-08 @ 08:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0