Två flugor i en smäll.


Herta har under att antal år letat sittmöjlighet till platsen för morgonsol i stugan. Detta har verkat vara totalt omöjligt under flera år men nu när träden är borta och solen kommit åter måste det ske. enligt Herta.
En gammal möbel var vad jag letade efter. Inga nymodigheter med glasbord och fåtöljer som flyger bort med vinden. Dessutom skall möblerna kunna målas i Santoriniblått!!!!
Äntligen har Herta hittat detta på blocket. Jag behöver inte åka in i Kronobergs län där alla mastodontgrupper i rejält trä verkar säljas utan jag hittar en, inte mastodont men hyffsad så det räcker i samma kommun som vi befinner oss.
Släpkärror kan knappas hyras utan att åka en rejäl bit och de skall transporteras och hämtas, sedan hämta möbler och sedan hem så det skippade vi. Den behändige mannen plockade isär en soffa, två fåtöljer och ett bord och väl hemkommen monterades detta snabbt ihop igen innan kaffet då det premiärinvigdes.
Jag tycker det är bättre att köpa begagnade möbler i varje fall om de skall stå ute. Nästa sommar när den riktiga värmen kommer utan fuktiga inslag skall det målas, förmodligen i blått. Eller?
Kvinnan som sålde hade nya möbler på sin altan...glasbord och dito stolar och därutöver några lätta baden baden...Ni vet de där som blåser ikull och iväg.
Klockan var lunchdags så vi begav oss för att testa Löttorps plankstek som var och varannan bil i samhället gör reklam för. Löttorps bykrog har i sommar ett nyss sätt att locka folk till maten.
Ok det var fläskfilé men smakade gott i alla fall. Ville man ha lekplats så fanns det inom området. Bra idé där barnen kan lattja lite medan föräldrarna äter färdigt.
Efter maten fick vi förklaringen varför det var så ont om p-platser och varför 27 personer var före Herta i bankomatkön innan tio på denna vardagsförmoddag. Det var största marknaden i stan...
Väldans tur att vi bokad sotarn tyckte  Herta. Mannen ville gärna lämna återbud och köpa egna prylar.
Det verkade bara som om dessa ben hade en storlek.
Det verkade vara någon form av konvent för alla hundägare inkl djur. Här fanns hur mycket hundprylar som hellst. Jag skulle gärna haft hund i sammanhanget och slängt in mig i diskussioner här och var om behändiga prylar.
Här fastnade mannen. Företaget var från Strömsund norr om Östersund.
Kvinnan på bilden är inte Herta.
Mer bilder än så får Ni inte se. Kanske skulle man gått runt och bara plåtat miljöer där allt händer för det händer verkligen allt möjligt överallt på en marknad. Vissa saker kan man fundera över, vissa skratta åt och vissa ja jag vet inte...

Kommentarer
Postat av: TT

Åh en sådan utemöbel har jag haft men fick sälja när radhuset såldes vid separation. Skönare möbler finns nog inte!

Vad fina grejer från Strömsund, hoppas dom finns på Åsele marknad nästa gång.

2011-08-09 @ 21:26:59
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Fru Gårman

Bra köp med möblerna! Har svårt för dom där moderna plastrottinggrejerna jag med, fast jag har två stolar i just det på altan i för sig...

2011-08-09 @ 22:13:39
URL: http://frugarman.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Det finns ju en point med de nyare möblerna, de är inte så väderkänsliga, man slipper släpa fram och tillbaka för att regnskydda dem. Men som Du säger, trämöbler står stadigt stilla. Blått blir säkert snyggt. Målande utemöbler är fint hos andra och vi har goda vänner som har just mörkblå såna här. Själv har jag svårt att sätt färg på trä, vill gärna behålla det som det är. De här var ju snygga och välbehållna också.

2011-08-11 @ 06:01:46
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0