Vattenflaskor utan kolsyra.

Pga att det har varit en vattenläcka i vår stad ombeds vi att i väntan på alla provsvar på vattnet, koka vattnet alternativt inköpa vatten på flaska. Det senaste är att detta gäller barn och gamla samt de med nedsatt imunförsvar.
Herta beger sig till en av stadens matbutiker. Det egentliga ärendet är hårbalsam. Herta har i denna butik hittat ett prisvärt märke som innebär att håret går att trassla ut efter hårtvätt. Herta lyckas att plocka på sig ytterligare ett par varor inkl glass(?) och går därefter till kassan. I kassakön har mannen framför mej sin kundvagn full med mineralvatten i olika former. Vi pratar om många 6x1 litersflaskor. Damen i kön bakom mej hade tänkt betala för 6 flaskor. Visst sjutton kommer Herta på, mineralvatten. Hon frågar mannen i kassan när hon äntligen kommer fram till betalning ( det har tagit väldigt lång tid och en kollega i kassan bredvid har fått hjälpa honom två gånger.) Lite synd om honom är det nystart på jobb en lördag fm.  Jag inser att jag inte kan gå iväg och leta vattenflaskor men tänker att kanske kan jag samtidigt med övrig betalning betala för en sex-pack och ställa min kasse i kassan och hämta vattnet. Jag frågar:
- Var finns vattnet?
Manlig kassör: ............(Säger inget, tittaråt olika håll inkl ner i kassaaparatetsmaskinen)
Jag frågar en gång till:
Herta: Var finns mineralvattenflaskorna?
Kassören: ...........(säger fortfarande ingenting utan tittar åt olika håll)
Herta blir galen men betänker att denna butik ligger nära eller på väg till hennes arbetsplats och man måste ju tänka på hur  man för sig, varför hon säger ingenting utan försöker att le lite förstående och går vidare för att packa sina varor.
Kvinna bakom Herta i kassakön( svarar när inte kassören säger något) : De ligger därborta...och pekar tydligt med hela handen. ( tack tack)
Herta hade vi detta tillfälle fått förutom värmeslag även tappat intresset( tillfälligt) för vatten på flaska och gick vidare för packning av allt utom vatten.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Vilket pucko!



Synd om Er som drabbats av dåligt vatten, hoppas det går över snart.

2011-08-14 @ 09:12:19
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0