Snön faller och vi med den....

Igår kväll var jag och kollade på snöslädar. Vår släde är så bred och i plåt och den rymmer såna massor med snö. Jag vill inte ha den. Jag gillar den inte. Med hjärnskakning hemmavid måste det finnas en snösläde som funkar för vanligt folk dvs inte bara starkisar. Ringde därför till olika butiker. Fina järnhandeln hade en 70 cm för under 400:- men de stänger klockan 18.oo. Herta jobbade den dagen till 18.mm men kunde åka lite innan för att hinna...hon gjorde det. Väl framme visade det sig att den smala för 400.- var i plåt. Plåt är tungt för vissa ryggar. Kände mig snål och valde bort Fiskars fina 70 cm för 200 mer än den som Coop Forum hade....åkte till Coop Forum. Väl framme hade de inte några slädar som var 70 cm breda. Pratade med den säljare jag pratade med i tfn. Jo men de skall se ut så här sa han, släden är 70. Jag tvingade honom att mäta densamma som visade sig vara drygt 80 cm. Detta gör en hel del med snö i. KARLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nej GUBBAR!!!!!!!!!!!!!!. Ingen släde på Coop Forum och nu har järnhandeln slängt. Åkte hem.
Idag snöade det inte på hela dagen förräns nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Imorgon bitta finns Herta ute igen med lilla skoveln. Hon skall drömma söta drömmar om Fiskars grejor i natt.

Kommentarer
Postat av: Selma

Det är jobbigt nog som det är att skotta snö.

2012-02-17 @ 09:49:55
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: skogsnuvan

Jag har en grön i plast som är ca halvmetern bred och väger nästan ingenting utan snö. Tror att den är köpt på "granngråden". En sån ska du ha

2012-02-17 @ 10:05:44
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0