Det växer cyklar i häcken!



Vi bor vid en ganska trafikerad väg, en lugn väg men med daglig trafik både dagtid och sena kvällar. Vi har under de år vi bott här märkt att det är en lite annorlunda växtlighet i vår häck. Där frodas ölburkar och energifryckburkar med råge. De växer frodigt hela året även vintertid.



Jag kan inte säga att det är något speciellt märke som växer speciellt bra, kanske mera styrkan då. Starkölsburkar växer frodigast tror jag. Idag har jag däremot skördat en tom tillknycklad erengidrycksburk.

En annan sak som också växer är cyklar. Denna vår har två killracers med många växlar kommit upp i häcken.



Jag kan inte precis säga att damerna i luckan på Nyköpingspolisen blir så glada när vi kommer och lämnar in cyklarna. Cyklarna är ofta trasiga på ett eller annat sätt, ofta kopplat till kedjan eller växlarna.  En gång lämnade jag in en gammal herrcykel med båda hjulen förstörda. Kvinnan bakom disken suckade tungt. En månad därefter hämtade jag cykeln och vi satte på några gamla hjul och den går hjälpligt, ja ganska hyffsat att cykla på.

Denna vinter har det också kommit upp en röd barnskottkärra i häcken. Jag har frågat gatans ungar om de tror att det är något skott som spridit sig och visat skottkärran men ingen tror sig sakna något på sin egen tomt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0