Snubblade nästan i nattvardsgången...




Som vanlig avslutar vi julafton och går in i julnatten i och med midnattsmässan i Alla Helgona kyrka. För mej är det en fin avslutning på denna dag då vi kommer tillbaka till vad allt egentligen handlar om. Ikväll var vi så trötta och jag funderade på om vi skulle välja Tv-soffan i stället. Vi åkte i alla fall iväg. Det var härligt att komma in i kyrkan som var full med folk. Vi lyckades få en plats delvis bakom en stolpe men det funkade så vi såg lite.

Mässan avslutades som alltid med nattvardsgång. Jag höll på att snubbla i nattvardsgången...kanske lite väl trött. Lite pinsamt om nu någon uppmärksammade mina felsteg ett par gånger.....jag som firar en vit jul och för att i dessa miljöanpassade snöoväders tidevarv bli mera tydlig i mina beskrivningar menar jag en helnykter jul.




Klicka gärna på bilden.


Jag kanske skall nämna att när vi kom ut ifrån midnattsmässan och mötte snön...i och för sig plúsgrader på gång men i alla fall, det var en härlig natt och jag kände mig pigg och glad varför vi fortsatte hem, satte på en kanna thé och ja nu är det jul...



Kommentarer
Postat av: anne

Var det så mycket folk i den kyrkan? Den tar väl ca 200-300 personer? Jag tror att bara man kommer iväg så inser man hur mycket det är värt ansträngningen, även om jag själv nu masar mig iväg. Jag försökte titta i tidningen men hittade inget om vad som sker i vår församling dessa dagar.



Vi kanske kan ses....onsdag kanske?

2009-12-25 @ 13:07:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som om även du har en fin julhelg! Önskar dig en fin fortsättning...

2009-12-25 @ 13:56:42
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0