Sommarrlov vi väntat på.



Imorgon är det skolavslutning igen. På Nyköpingshus har skolavslutnignen firats i många år. Flertalet av vår stads skolor tågar i härliga led in till "vallarna" dvs vallarna vid Nyköpingshus. Prick kl 09.15 tågar stadens barn in samtidigt vid vallarna. intet öga var torrt hos oss föräldrar minns jag. Skolorna kommer intågande, en skola i taget och en elev bär ett stort plakat där det står från vilken skola man kommer. Barnen är finklädda. Det är härligt att få vara med. Jag har inte haft möjlighet att vara med nu på många år. Jag har jobbat till förmån för de som har yngre skolbarn. Imorgon skall jag dock dit, i tjänsten. Det skall bli kul.

Hoppas nu inte att det regnar alla de där 50 milimetrarna som skulle komma. Vi vill inte det.Vi vill ha sommar och sol, fina sommarkläder och sång, musik och glada förväntansfulla barn och glada vuxna samt glass i hamnen.

Flaggan är hissad.



Som sagt 09.15 sker inmarschen till vallarna.



Det fina vädret måste också hålla i sig. Vid 14-tiden springer studenterna ut och samlas sedan klockan 15.00 på Stadshusets trappa. Studentkortegen avgår från Nicolaiskolans gård klockan 15.30 - 16.00.

Ingen student har jag längre men det är kul att åka ner och titta och se om jag känner igen några ungdomar.


Kommentarer
Postat av: Suss

Vi har haft en regnfri skolavslutning, inne i vår idrottshall........ Inte så kul, men det fungerade!

Snart är ledigheten ett faktum, det är inte utan att jag längtar. Fast, nog var det högtidligare när vi var i kyrkan förr om åren!

2009-06-11 @ 23:56:56
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Mia

Här regnar det... jag hoppas ni har bättre väder!

2009-06-12 @ 10:43:43
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0