En kärlekshandling

I dagens Södermanlands Nyheter kan vi läsa om en kvinna som fått en ny njure av en god vän. Hon blev sjuk 2003 och har gått på regelbunden dialys dvs uppehållande av de njurar hon har idag och rening av dem. Det finns idag en brist på organ att användas för transplantation.

Antalet donatorer i Sverige räcker inte för att fylla behovet av organ till alla de patienter som väntar på en transplantation. Genom transplantation kan sjuka organ och vävnader ersättas av friska från en annan människa. Numera går det att transplantera organ som njure, lever, hjärta, lunga och bukspottkörtel. Det går även att transplantera vävnader som hud, hornhinna, hjärtklaff och benvävnad.


Har Du tagit ställning för eller emot organdonation? Klicka på Donationsrådets hemsida och skaffa Dig mer information om hur Du kan göra för att ta ställning .




Kommentarer
Postat av: anne

Jag har låtit familj och vänner veta hur jag ställer mig. Jag har en aspekt att bearbeta fortsatt, och det har jag låtit dem veta.

2009-05-23 @ 15:58:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jo, visst ska hon till shoppingfastern, men med tanke på att de träffas vartannat år, så kanske man inte ger sig ut för att köpa underkläder och bikini då. Sen behövde dottern några plagg som inte var jeans och rock´n roll för hela slanten, det kan bli tillställningar ganska omgående som hon kan behöva klä upp sig litet för.



Shoppingfastern är av "ge mig fyra av den sorten, sex av den där och slutligen kan ni skicka två dussin av det där hem till mig" kalibern, svårhanterlig stundtals.

2009-05-23 @ 20:08:05
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0