Växtshopping!





Vi åkte till blomsterlandet med uppdrag att köpa hem vanligga krukor, nya för året där jag skulle fröså lite persilja, gräslök, dill , koriander osv.
 


Väl framme började vi shoppa upp oss på pelargoner ( som jag i och för sig skulle handla senare i vår). Det blev fem plantor i lite olika kulör.
        


Därefter köpte vi fem påsar planteringsjord.



Och sen fyra tomatplantor av lite oliksa sort.



Ser fram emot att skörda tomater varje dag i sommar också.



Ja ett par Margeritablommor också förståss.




Jo det blev ju krukor och fat också...

Kommentarer
Postat av: annebelle

Härligt! Vi köpte också tomatlantor igår och så köpte jag en fin Mårbackapelargon. I dag var vi och bokade Platanen på Växt och trädgård, och nu i veckan kommer jorden till Gobi. Ojojjoj, jag kan knappt vänta!

2009-05-02 @ 22:47:03
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Suss

Åh, vilken härlig period det är just nu, med allt trevligt som finns på alla handelsträdgårdar. Jag har inte köpt mina utepellor än, men snart så.....!

2009-05-02 @ 23:17:49
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag har redan köpt en hel del utepelargonior och alla penseer. Det kan ju bli frost, jag vet, men då köper jag nya. Pelargonior kostar inte mer än så där 15 kr styck. Och de blommar snällt hela sommaren om jag knipsar av gamla blommor. De tegelröda är mina favoriter.



Det är roligt att kolla i växtförsäljningar. Och frestande! Jag kommer alltid hem med för mycket.

2009-05-02 @ 23:58:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Och idag skall jag fortsätta lite på altanen...Vill bo in mig lite därute. Inget tak tyvärr men ganska stort. Funderar lite kring detta.

2009-05-03 @ 09:52:34
Postat av: anne

Kanske skulle man ha tomater...Vi har ofta varit så sena med att komma till skott med tomatplantorna att det inte blivit mycket att skörda innan höstfrosten satt in.



Jag hoppas nu på att mina övervintrade mårbackapelargoner ska ta fart. De fick ny jord förra helgen, jag klipper ner dem när (om!) de visar kraftiga livstecken. De var ju inte direkt gratis förra året, så jag hoppas på det bästa även om jag inte gjorde mitt yttersta med att vårda dem ömt under vintern. De fick stå ljust och svalt i alla fall.



Angående väskor.. Jag fick syn på mig själv i ett skyltfönster härom året och insåg att väskan jag hade såg alldeles för eländigt fel ut till de kläder jag hade på mig. Sedan dess varierar jag väskor då och då beroende på kläder, årstid och vad jag behöver släpa på. Jag har kommit på att väskor inte bara är ett sätt att få med sig allt bråte, det kan vara ett rätt billigt sätt att känna sig uppiffad. Visst gillar jag dyra väskor också men jag föraktar inte färgglada tygkassar heller.

2009-05-03 @ 10:41:31
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Jag byter också väskor, lite beroende på vad jag skall göra, hur ryggen mår samt färgval.

2009-05-03 @ 10:52:46
Postat av: anne

Mmmm...Efter nyhetens allra första bloggbehag förra sommaren blev bloggandet ett test för att se om jag skriftligen kan förmedla det jag vill ha sagt, om mottagaren läser in det jag avser, en skrivövning kan man säga. Sedan har det kommit att (när det gäller vissa) bli en social sak, man etablerar en slags kontakt med vissa, och det är kul tycker jag. De kommentarer jag vill ha är de som reflekterar kring det jag skrivit, inte spamkommentarerna eller de som använder bloggen som ett chat- eller mailforum. Men, det finns folk till allt och ibland är det intressant att på behörigt avstånd se vart vissa "kontakter" tar vägen, är man anonym kan man ju bara försvinna ut i cyberspace när man vill...

2009-05-03 @ 11:07:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, visst ligger jag där, men hur valde de ut detta inlägget? Var de bara hungriga? Eller fyllde den lagom stor yta? Skummelt, som min syster i Norge skulle säga.

2009-05-03 @ 11:26:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Äntligen efter en massa år har jag en trädgård. Gårdagen ägnades åt lite lavendelklipp och ogräs men sen ska det nog bi shopping också.

2009-05-03 @ 11:27:33
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: marie

Visst är det härligt att köpa blommor!

Jag ska nog kanske försöka orka mej in till stan för att handla lite blommor till balkong och altan.Blir nog penseer som är frost tåliga, de andra blommorna får vänta ett tag till.

2009-05-03 @ 13:04:15
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0