Lasarettets caféteria


enkelt kaffe



Har haft några ärenden på stadens lasarett de senaste veckorna. Har varit där under morgontid, en stund innan vårt land dricker kaffe. PÅ många sjukhus finns en sk caféteria, så och i vår stad. Det är en liten lokal vid huvudentrén, ett antal stolar och bord, vitt landstingsporslin (samma sort som på avdelningarna, lite frallor, kaffe och thé och kanke något delicatobröd. Någon dricka tror jag. Personalen i cafét är klädda lasarettstypiskt i vita korta rockar, typ som finns på befintliga avdelningar och till detta lilla mössan.



Jag vill inte dricka kaffe under dessa omständigheter. Jag vill inte fika här. Jag vill fika på ett ställe med glada varma färger, trevligt porslin, lite smörgåsar att välja på och inte bara ost/skinkafralla. Idag hade jag mått bra av en räkmacka t ex.

Jag har varit på många sjukhus, både i tjänsten och privat, dock mest i tjänsten. Jag har varit på betydligt mindre platser än vårt lasarett som haft ett gott utbud. Varför?

Varför lejer man inte ut caféterian till någon privat näringsidkare, någon som kan erbjuda större utbud, kanske lättare luncher, öppna upp utåt också så kan cafét ha inkomster inte bara på dagtid utan även kvällstid, det skulle komma även besökare på akuten och deras anhöriga till del. Försöka bli serviceintresserad.Försöka se vad människor vill ha.


Jag längtar efter en räksmörgås.




Kommentarer
Postat av: Helena

Där har du bannemej helt rätt!!!

2009-11-06 @ 18:29:11
URL: http://queenofseabay.blogg.se/
Postat av: Anonym

Borde nog skriva till någon landstingspolitiker om detta.

2009-11-06 @ 18:51:56
Postat av: Selma

Om det är någonstans det skulle vara mysigt så är det väl där. För de patienter som kan gå och fika när de får besök skulle säkert kunna liva upp om porslinet åtminstone var lite annat än på avdelningen.

2009-11-07 @ 09:36:29
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0