Sluta ring!






Igår ringde en person från Mr Music och ville prata med min man. Kl 09.42 på förmiddagen. Hur kan man tro att folk vanligtvis är anträffbara vid den tidpunkten? Hon var nr 3 i en rad personer ifrån samma företag som sökt mannen i ett ärende, jag vet inte exakt vad men förmodligen vill de att han skall bli kund hos dem..

Idag ringde en man från Tele 2. Klockan var snart halv två på em. Nu ville de prata med mej. Vilken tur att jag var hemma då tänkte jag, väldigt kort, därefter tänkte jag typiskt att jag var hemma då. De undrade över våra kanaler. Jag hänvisade till att mannen inte var hemma. I detta fall handlar det om ren självbevarelsedrift från min sida. Jag är totalt ointresserad av kanaler, vill ha så få som möjligt varför jag inte är en bra representant för vår familj i dessa samtal. För några år sedan tänkte jag att det handlar ju lite om föräldraansvar också. Bara för att mamma inte vill...

I varje fall så¨var det återigen någon ändring av paketen från Tele2. Ville vi ha ett filmpaket och få chans att se mer filmer-. Tänk här visste jag svaret att vi inte har tid att se mer film. Försäljaren frågade mej då om det inte är mysigt att koppla av i soffan med en film. Jag kopplar hellre av med en bok sa jag. Ja ni ser jag är ingen bra förebild för Tv roade människor.


Kommentarer
Postat av: Jess

Är trött på alla som ringer och säljer, brukar be dem skicka ett papper som man i lugn och ro kan läsa igenom, men se det går inte. Nej, då ska jag inget ha! :)

2009-11-09 @ 18:35:29
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: anne

Man borde ta och registrera sig i NIX-registret, jag blir så trött på dessa telefonförsäljare som sällan ger sig utan att man blir otrevlig.

2009-11-09 @ 19:33:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härhemma är vi registrerade i NIX registret. Det hjälper dock inte om man är Tele 2 kund eller tydligen inte heller om man har varit kund hos Mr Music för ca 10 år sedan.

2009-11-09 @ 21:09:25
Postat av: Ulrika

NIX, det fungerar inte!! Det rings ideligen, och jag avskyr att prata i telefon överhuvudtaget. Telia hit och canal plus dit, försäkringar och gud vet allt som jag inte har en aning om eller ids intressera mig för... Men man måste faktiskt inte alltid svara...man kan låta det ringa också.

2009-11-16 @ 20:16:34
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan man det?

2009-11-16 @ 20:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0