Man blir aldrig för gammal för att få påskägg.



Hur länge vill man ha ett påskägg egentligen?

Kom plötsligt på att jag inte har handlat påskgodis. Får man missa en sådan sak. Även vi tillhör den del av befolkningen som ger påskägg till sina barn. Jag menar till sina VUXNA BARN! Hur länge är man ett vuxet barn förresten. Jag menar på det sätt att det kvalificerar till påskgodis? Sprang fort som sjutton in på Ica Maxi idag på sen em då jag kom på att jag glömt detta. Shoppade upp mej på diverse godis jag hoppas sonen gillar.

Hur gör Ni andra? Köper Ni påskägg till vuxna barn? Villka kriterier är det som gäller Vi pratade om detta på jobbet. Jag frågade om kriteriet var att man inte skulle ha hunnit få egna barn. En arbetskamrat skrattade då och sa att hon köper påskägg både till barn och barnbarn(!)

Det satt en trevlig kille i kassan på Ica Maxi. Jag frågade honom om när han tyckte det var dags att sluta ge påskägg till sina vuxna barn. Hans ansikte fick ett helt nytt uttryck. Han la upp ett stort leende och sa att han också fick påskägg av sin mamma och att man aldrig blir för gammal för att få påskägg.

Så bra! Då vet jag.

Hur gör Ni!


Kommentarer
Postat av: anne

Juridiskt är man väl vuxen vid 18 men ur påskäggssynpunkt blir man det nog aldrig! :)

2010-04-02 @ 20:53:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har Du köpt påskägg till hela familjen?

2010-04-02 @ 21:26:03
Postat av: anne

Barnen. Maken fick inget. I år.

2010-04-04 @ 22:54:43
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var som sagt bara sonen. Mannen fick inget han heller, detta år.

2010-04-05 @ 00:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0