Juldagens damlunch?



Hemma hos oss har vi alltid haft en hälsosam tradition. Traditionen är bördig från Hertas föräldrahem. Den består av följande:

Lutfisk ( I forna dagar, som nygift lutade Herta själv av Långan)
Kokt potatis
Pepparrotssås
Gröna ärtor



Som sagt, en portion lutfisk, kokt potatis, gröna ärtor och pepparrotssås. Till detta serveras svagdricka elelr julmust.



Och sen efterrätternas efterrätt, Ris a la Malta. Hos Herta serveras denna alltid med hallonsylt.

Kan kort nämna att mannen idag benämnde denna rätt, väldigt kärleksfullt måste jag nog nämna som Juldagens Damlunch?

Kommentarer
Postat av: Selma

Det där med lutfisk är en sak som jag aldrig lärt mig äta. Jag är nog inte vuxen än.

2010-12-25 @ 15:30:03
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Mia

Jag gillar lutfisk, men det gör det aldrig själv...

2010-12-25 @ 19:46:46
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0