Kusiner är man rädd om.

Idag tänker jag  på min  barndom , när jag för första gången hörde talas om Islam, jag tror det var på tidigt 70-tal. Min morbror som arbetade med biståndsarbete berättade om människor som hade en muslimsk tro. Jag hörde honom också säga att vi är kusinfolk, vi har samma Gud. Det finns bara en. Kusiner är släktingar som man är rädd om. Man lever sida vid sida tillsammans oavsett vilken gren av Guds folk vi tillhör.
Det är djupt tragiskt, det som hände i Stockholm igår. Visst funderar vi självklart varför?

Kommentarer
Postat av: Suss

Din sista mening säger allt om det som hände igår: Visst funderar vi självklart varför?

Jag funderar också på hur de hjärntvättar dessa självmordsbombare. De lär erbjuda sig själva i sin guds namn, men ändå är det tämligen obegripligt.



2010-12-12 @ 16:04:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Något svar i detta fall lär vi inte få, eller så är brevet som gick till Säpo (och polisen?) delar av svaret. Om befrielsemartyrerna tror sig få en direkt plats i paradiset genom att ge sitt liv, då är det ju inte så svårt att förstå att det finns de som gör gärningar som dessa. Tragiskt och skrämmande är vad det är.

2010-12-12 @ 16:17:20
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

På något sätt måste han varit sjuk. En frisk människa vill sina medmänniskor väl, tror jag. Djur som avviker från det normala på det här sättet är alla ense om att de är psykiskt störda. Jag tror det även gäller människosläktet.

2010-12-23 @ 13:18:58
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0