Enklare förhållanden?


En kille från enklare förhållanden, skitsnack. Vad är enklare förhållanden?


Det är måndagskväll och jag har inte jobbat så mycket av veckans dagar ännu. Ändå sitter jag här och kollar på Bröllopsextra med Tv 4. Man kan tycka massor om detta, hit och dit, politiskt och inte. Jag tänker dock inte vinkla dessa rader ur de aspekterna. Jag bara sitter här i fåtöljen inkluderat fotpall och slappar...

Tarras Wahlberg visar bilder och visst kan man titta på detta utan att vara jätterojalist Det är spännade med människor, hur människor tänker och vill, både högt och låg.

Observeras just vilka stolar de sitter på i studión, värsta fåtöljer i space air klassen.

Väntar just nu på infon om blivande brudgummen och hans uppväxt i lilla Ockelbo, under enklare förhållanden. Ja enklare förhållande. Vad är det? Vill minnas att han är uppvuxen i en akademikermiljö. Pappa har varit socialchef i kommunen. Fast det är ju klart, vi pratar ju landsorten och vi pratat ju en yrkesvärld som inte är så intressant och spännande i de högre stånden.

Ash. Jag jobbar med så många tuffa frågor så jag tänker sitta och slappa framför program som detta lite då och då. Jag tänker göra det.

Kommentarer
Postat av: anne

Och mamma Westling, är inte hon banktjänsteman eller något åt det hållet? Hur som, säkert lärde föräldrarna honom bordsskick och please & thankyous (om vi hade sånt i svenskan). Han kommer från en stabil bakgrund som det verkar och det räcker nog bra långt.

2010-06-07 @ 20:07:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

I tidningarna brukar man skriva om henne " arbetar på posten". Vilket sätt att beskriva en människa på.

2010-06-07 @ 20:17:13
Postat av: Suss

Här i Örebro, i lokalpressen tjatar de hela tiden om att han är från Brickebacken. Då, var det stans nyaste område, riktigt fint. Jag bodde där några månader. Idag är det inte många som vill flytta dit, men jag tycker fortfarande det är ett fint område. Dock har det lågstatus tyvärr. Sa de nåt om det i programmet?

2010-06-07 @ 22:19:34
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Om han kommer från enklare förhållande må man ju tycka att man själv kommer från rena armodet. Ja det är en underlig värld vi lever i.

2010-06-07 @ 22:38:48
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Znogge

Har ofta undrat över just det uttrycket. Men visst, allt är relativt när man jämför...

2010-06-08 @ 06:23:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Hur har tisdagen varit för Herta?



Jag har gjort både nöjsamt och nödvändigt, en bra dag med andra ord. :)

2010-06-08 @ 19:20:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Suss; Brickebacken har även jag en koppling till, kanske skall blogga om detta vid tillfälle. Nej de sa inget om Brickebacken och Daniels kopplingar till detta. Kanske var för kortvarigt och obetydligt.

2010-06-08 @ 19:49:20
Postat av: Anonym

Daen har varit bra,

2010-06-08 @ 21:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0