Börja styrketräna innan förskoleklass!

Helt galet med styrketräningsutrustning för småttingar!
Små barn måste börja styrketräna med vikter och maskiner typ löparband i unga år. Ja alltså i väldigt unga år. Innan de börjar i vandringen på väg mot livets allvar, i förskoleklass. I varje fall om vi skall tro företaget Kid-E-Fit. Kid-E-Fit är en ny serie produkter för knattar som vill bli knuttar och finns att köpa på flera nätbutiker. Produkterna saluförs som  "ett seriöst viktträningssystem designat för de minsta familjemedlemmarna".
Här är länken till företagets hemsida. Verkar helt vansinnigt. Som tur är så påtalar medicinsk expertis det vansinniga i att låta små barn träna upp muskler som inte är fullt utvecklade. Kom ihåg när sonen "körde fotboll". Inga vikter före 16 års ålder sa hans eminente tränare då.  Och detta är barn ungefär 12 år yngre.

Kommentarer
Postat av: Britt

Verkar vara ett nytt sätt att tjäna pengar på föräldrar som bara vill sina barn väl och inte förstår bättre. Jag hoppas att det inte går hem i Sverige.



sv: När Metrobloggen skulle upphöra fick jag mejl av blandannat en Ted Valentin hur jag skulle flytta hela bloggen till en annan. Jag följde instruktionerna jag fick av honom och flyttade över hela min blogg till Blogger.

2011-04-24 @ 22:10:10
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Tack o lov så brukar barn vara kloka och avstå från såna här systematiska och tråkiga träningsövningar. Låter vansinnigt, men kan säkert bli en grej som säljer.

2011-04-25 @ 07:29:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Sjukt!

2011-04-28 @ 22:45:56
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0