Skulle fixa en biljett till kursen



Imorgon skall jag till stora staden på kurs. Därför skulle en biljett tur och retur hämtas på en resebyrå i den lilla staden. Jag fick vad jag skuille och stoppade in kuvertet med biljetterna i väskan. NU ikväll har jag kollat på biljetterna. Anledningen var att jag  sa till Anne, när jag stötte på henne på stan på väg till gymet nu ikväll. Denna människa frågade mej om jag hade platsbiljetter vilket jag sa att jag inte hade. Nu ikväll har jag kollat. Nog har jag platsbiljett på biljetten. Det har vi aldrig fått tidigare utan får jaga plats bäst vi vill och kan. Jättekul tänkte jag. Anne varnade för tidiga tåget men nu ahr jag både biljett och sittplats på detta tåg.

Men däremot så fick jag med mej bara en biljett hem. Som jag ser det så finns det två alternativ.
Det ena är att jag bara fått en biljett. Det verkar konstigt.
Det andra är att returbiljetten finns någonstans? Jag vet dock inte var och jag har inte tid nu ikväll att åka till jobbet och kolla.

Ash jag åker imorgon i alla fall så får vi se. Jag ser fram emot kursinnehållet.

Lite kuriosainfo f.ö:

7.00 Vattengympa 45 min
Jobbet hela dagen
17.30 Core
18,oo Funwalk


Kommentarer
Postat av: anne

Heja Gym-Herta!!!



Då gäller det att tåget som du har platsbiljett kommer och inte det korta dubbeldäckartåget som förstärks med bussar... :o

2011-01-20 @ 22:03:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Vem behöver äventyrsresor, nu när vi har SJ!?

2011-01-21 @ 06:43:08
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Skönt med platsbiljett, jag köper det numera och det är jätteskönt. Förr var det helt otänkbart, man kan väl alltid sitta i korridoren, (eller på toaletten i värsta fall) tänkte jag då.

Hoppas tåget var i tid! Trevlig helg!

2011-01-21 @ 16:26:52
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0