Ogräs växer snabbt.

Ikväll, 23 grader varmt och Herta har rensat ogräs i trädgården. De Ni! Det trodde Ni inte. Det tog en stund. Funderade också kring ämnet solrosor. Herta hade som sagt planterat hur mycket som hellst medelst överblivna fågelfröer. För ovanlighetens skull var övriga familjemedlemmar inkl svärfar extremt noggranna och grävde upp runt alla träd samt övrig planteringsplats denna vår så merparten av de solrosor som ev kommit upp är nu uppgrävda ( läs utrensade). Allt detta totalt ovetande om Hertas planering inför den sommar som skulle komma,  dvs hur mycket solrosor som hellst. Skall jag nu snabbodla med start vilken dag som hellst eller skall jag investera i färdiga solrosor med jord i kruka och planera ut dessa och hoppas att de äxer vidare??? Vad tycker Ni kära bloggläsare?

Kommentarer
Postat av: anne

Nya frön!



Jag tvivlar på att kruksolrosor gör så mycket annat än vissnar.



Fast, vad vet jag...?

2011-06-14 @ 23:06:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm du har förmodligen redan hittat en lösning på det hela. jag är ju lite sen nu. Men varför skulle inte krukodlade solrosor funka om Du tar bort krukorna och sätter ut dem i bra jord med ordentlig stötta så de kan rota sig bra. Fast jag har aldrig testat så jag vet inte. Du kan ju för säkerhets skull så frön också, för det blir väl rätt dyrt att köpa många krukodlade solrosor

2011-06-16 @ 19:41:34
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0