Var är det bäst att blogga?

Var är det bäst att blogga? Jag tror jag har frågat för några år sedan men nu måste en förändring ske. Wordpress verkar så krånglig och lite för seriös för mig, kanske? I så fall måste jag ha hjälp.  Min blogg är mina tankar i roliga stunder men också i seriösa stunder. Och så förståss bilder av olika upplevelser. Men först för de roliga stunderna, tror jag.
Berätta var Du bloggar och varför Du har gjort det valet? Jag vill förståss kunna flytta med mej hela bloggen. Sen vill jag inte blogga på blogg som har en förstasida som mest är inriktad på tonårsmodé men allt vad därtill hör. En och annan intressant blogg kan visas på förstasidan men men...

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

När jag skulle börja blogga bestämde jag snabbt att jag ville ha en .se-adress. Alltså en egen adress. Sen att jag liksom inte visste eller kunde nånting alls... det gick faktiskt bra ändå! ALLA svar finns på det dära Internet :) Jag använder webhotellet one.com (billigt) och programmet Wordpress. Äckligt nöjd!!!

2011-06-17 @ 20:46:39
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: anne

Jag är ju där du är och där hamnade jag för att dottern presenterade det för mig. Jag tror inte någon av de andra är mer komplicerad, man behöver bara lära sig litet nytt. Skulle jag byta så blev det Wordpress.

2011-06-17 @ 21:21:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag är på Wordpress. (Hoppade dit efter att ha börjat på Passagen blogg) Supportavsnitten är inte alltid helt lättförståeliga, och jag tycker det är svårt att hitta den hjälpinfo jag behöver ibland, men i huvudsak är jag nöjd. Tycker jag kan stajla bloggen som jag vill.

Och seriositeten - det bestämmer man väl själv hur seriös eller oseriös man vill att ens blogg ska vara ;-)

2011-06-18 @ 06:15:34
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Sara

Yas och jag har bloggat länge och har hunnit avverka, wp för det var så mycket krångel och vår vän syster i slam har efter ca 2 mån nyss övergett dem och vi känner fler påväg från den.

Vi har bloggat i blogg.se men blev irriterad på reklamen som inte allt var vad vi stod för jämt, så den dissa vi efter nåt år.

Nu är vi på blogspot.com och enklare har det inte varit, även om vi just nu inte orkar jobba med egna bloggdesign.

Vi är supernöjda och har funnit det roligt att blogga igen.

När vi börja blogga var det mer för att vi flytta från sve och det var ett sätt för våra släktingar att få hänga med i vår vardag.

Sen parallellt med den hade jag min hälsoblogg under många år.

Men vi växte och fler börja följa nu släpper vi valda delar av vårt liv och vardag blandatt med mina hälsoinslag i en och samma sen vi börja på blogspot.

Jag trivs måste jag säga även om vi ett tag efter att blogspot haft världshaveri hade problem med in/urloggning, men nu är det åtgärdat.



Sv: tack för ditt fina och peppande kommentarer, de värmer jämt att se när du lämnat nåt



Med kärlek Sara

2011-06-18 @ 07:03:46
URL: http://varstorafamilj.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Jag har varit här på blogg.se sedan starten 2005. ibland krånglar det och jag blir arg på dålig info.En hel sommar gick det inte att kommentera på min blogg alls och då skaffade jag mig en blogg på Expressen. De har lagt ner nu så den lär vara borta. Sen skaffade jag mig en blogg på wordpress och funderade på att flytta dit. Men jag lyckades inte lära mig hur den fungerade, så jag behöll Blogg.se. Blogg.se är lättvindig för mig som inte är så smart, det är enkelt att lägga upp bilder och några mer finesser behöver jag inte.

2011-06-18 @ 23:37:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0