Kycklingspett

Kycklingspett på Ica Maxi passar alldeles utmärkt en fredagskväll här hemmavid.
Kycklingspett passar alldeles förträffligt till lite nykokt ris så här en fredagskväll här hemmavid, speciellt om man känner sig trött och inte orkar laga mat själv just idag.  Herta har tagit en powerwalt, inte så långt, nästan fyra km till mataffären och mannen möter upp där med gamla Audin. Passade på att handla lite, sällan som vi är båda i butiken samtidigt.
Hur gör Du? Handlar Du mer om Ni är två (under förutsättning att Ni lever ihop eller på liknande sätt)?
Vi hittade lite alltmöjligt som föll ner i vagnen ikväll. Fast det är kanske fler som skall utfodras helgen som börjar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Det brukar väl bli lite allt möjligt som ramlar ner i vagnen när man väl är i en butik... Peter handlar oftare än jag eftersom det är han som har bil och körkort, men allra mest blir det nog när vi handlar tillsammans. Igår var det dock jag som handlade på väg från jobbet och fixade fredagsmiddag: lax och risotto. Har aldrig lagat risotto förut, men det blev supergott! :)

2011-11-12 @ 07:43:38
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Inga Magnusson

Jag handlar ju mest om jag är själv. Jag tar mer tid på mig och kollar. Gubben är så otålig och har brått eller blir stående i prat med någon. Och sen börjar de berätta historier så då här jag gapskratten på andra sidan butiken. Jag pratar om vår lanthandel där vi vanligtvis shoppar förstås.

2011-11-12 @ 12:00:27
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag handlar ju mest om jag är själv. Jag tar mer tid på mig och kollar. Gubben är så otålig och har brått eller blir stående i prat med någon. Och sen börjar de berätta historier så då här jag gapskratten på andra sidan butiken. Jag pratar om vår lanthandel där vi vanligtvis shoppar förstås.

2011-11-12 @ 12:00:42
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0