Ingen lättöl i backen!

- Jag tar en lättöl, sa Herta.
- Tyvärr vi har inte det. Vi har mellanöl sa tjejen bakom disken. När jag kom till kassan och konstaterade att det inte fanns något svagare än mellanöl i en toppstuga på en skidort ville inte damen titta på mej utan tittade bort. Jag sa att jag tycker att det skall vara nyktert i backen. Damen uppe vid Hovdestugan tittade fortfarande bort. Gissa att det skall skickad epost i ärendet.

 

I länder mid skidkultur med inriktning på utförsåkning säljs det visst alkohol i backarna, jag vet det. Däremot finns det typ poliser i backarna och straffet är rejält kännbart för den som gör bort sig. Kanske något att ta efter i den svenska fjällvärlden?

 


Kommentarer
Postat av: Inga M

Det var allt lite skämmigt att inte ha något alkoholfritt! Kul att du gillade utförsåkning!

2013-02-11 @ 23:01:19
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0