12000 steg på promenaden

Solen sken = promenad. Begav mej hemifrån och tog först rundan mot hamnen men ändå inte. Tänkte kolla in stadens ljusbutik men se det skulle jag gjort tom igår. Vinterstängd tom i slutet på mars.



Egentligen skall man väl handla närproducerat så jag tänkte kolla in vad som finns just nu. Hann inte innan jul.
Här var det tillbommat...





Fortsatte min promenad förbi Östra torget och Alla helgona kyrka.



Östra klockstapeln ovanför de gamla trähusen vid kyrkan.





Anna Linds minnesplats sett uppifrån.



Vattnet forsade fram i ån.



Om man läser denna blogg kan man lätt få en lite fel uppfattning att jag jämt äter ute. Så är inte fallet. När jag jobbar är det mest matlåda som gäller, alternativt enkla soppor från den närliggande mataffären. Områdets kvarterskrogs dagens rätt kan jag lätt vara utan, lättkryddad husmanskost av gammalsvensk sort men inte för mej med inriktning på många potatisar och mycket sås.

Idag lunchade vi med svärfar. Birgers restaurang på öster serverade god dagens rätt med stort salladsbord på vilket man  enkom kan bli mätt.



Oxfärsbiffar är int ehelt fel efter all julmat. Det blir förresten förmodligen julmat ikväll igen.




Kommentarer
Postat av: anne

Det är en fin stad vi har! Kanske tar vi oss en tur i morgon, jag hoppas verkligen det blir lika fint väder i morgon som idag.



Jag har nästan alltid svarta kläder, det gör tillvaron enkel och jag slipper fundera så mycket på vad som passar med vad. Tycker du att svart är mest för speciella tillfällen?

2008-12-29 @ 21:07:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: annebelle

Fina bilder från fin stad. Och här bor vi! Lyckliga vi! :)

Svart är min basfärg.

2008-12-30 @ 15:19:57
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0