Att göra val.




Ibland måste man göra val



Herre, gör mig till ett redskap för din frid......

Låt mig bringa kärlek där hat råder

Låt mig bringa förlåtelse där brott begåtts

Låt mig skapa endräkt där tvedräkt råder

Låt mig bringa ro, där tvivel råder

Låt mig bringa sanning där villfarelse råder

Låt mig bringa hopp där misströstan råder

Låt mig bringa ljus där mörker råder
Låt mig bringa glädje där sorg
och bedrövelse härskar
 

O, Mästare !
Låt mig inte så mycket söka att bli tröstad

som att trösta

icke så mycket att bli förstådd

som att förstå

icke som mycket att bli älskad

som att älska

ty det är genom att ge

som man får

det är genom att glömma sig själv

som man finner sig själv

det är genom att man förlåter

som man blir förlåten

det är genom att dö

som man uppstår i det eviga livet


Francicus av Assisi


Kommentarer
Postat av: Shalom

Den där texten gillade jag:)

Ha det gott!!

2008-11-13 @ 22:19:30
URL: http://shalomisrael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0