Stockholm, stockholm stad i världen.


Klockan ringde 04.45 idag vilket var ett villkor för att hinna med 06.45 tåget. Det är roligt att ha nära till storstan och det är roligt att åka dit ibland.



Framme vid Stockholms central.



Vi skulle träffas här. Undrar hur många möten som har skett här vid detta staket?
 Hur många har mötts? Är det någon som vet hur länge Stockholms centralstation har funnits?



Det är tidig morgon och inte så mycket folk.



Om Du kommer in med tåget och går till vänster genom centralen in i nästa passage med en massa fik, serveringar mm så kommer Du ganska snart att på vänstra sidan hitta Roberts café ( svensk översättning). Detta ställe har jag missat. Här kan man få kaffe med påtår och en dubbelfralla med gott innehåll för 39:-. Likaså kaffe med croissant för 35:-. Var hittar man sådana priser i Stockholm.
Och kaffet smakade bra. Hit kommer vi att gå många gånger.



Resan till Stockholm idag var ägnad ett möte som jag skulle närvara vid. Vi tog pendeln ut i förorten. Vilken härlig Thairestaurang som vi togs med till. Jättegott.

  

Ni som följer bloggen vet att jag är på väg till Hötorgeet...



Gick Drottninggatan upp...förbi Buttericks och Frälsningsarmen.



Allt fick inte plats. Jag fick bara med en del av kön in till Buttericks. Här skall firas Halloween.
Jag hade inga ärenden i denna butik utan strosade vidare utmed Drottninggatan.



Fram till Hötorget.







Kantareller i långa rader, både vanliga och trattisar.







Sen kan man bli lite hungrig...



Sväng av från Drottninggatan ner på Restaurang London. För en hundralapp blir Du mätt med skapligt  kött, potatisgratäng och sallad samt dricka. Perfekt. Snabbt får man maten, bara att gå fram till disken och beställa och  betala och sedan gå och sätta sig och vänta på maten. trevlig service. Perfekt om man medhar hungriga män eller vuxna söner.

 

Vi behöver verkligen inga nya glöggmuggar.



Men det är kul att titta på årets modeller.



Vår adventsljusstake fungerar också så bra...men jag gillar ljusstakar. Har sett den på Indiska hemma också.



Det var länge sedan jag hann gå in på Kulturhuset.

     

Kvällen avslutades med att tända ljus vid grav och minneslund. Därefter fortsatte vi hem till middag, hjortfilé med klyftpotatis, kantareller,kantarellsås, blandat grönt, mineralvatten och gott kaffe.

Kommentarer
Postat av: annebelle

Härliga bilder, nu fick jag lust att åka till Stan. Med stort S. ;-)

2008-11-02 @ 17:07:33
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: anne

Sv. Om detta var ditt första inlägg på Hertabloggen så märks det ju att du var proffs från början! Men som sagt, det är inte din första blogg detta!



Det tog en stund innan jag kunde avgöra om jag hamnat rätt, jag tänkte att kanske att du tog dig en tur till Stockholm igår, men så insåg jag att det var ett höstinlägg!



Vi ses snart! :)

2011-07-03 @ 14:51:41
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0