Jag behöver gå ut och gå 1 ½ timma idag, minst.


Klockan är nu redan em och jag har nyss ätit en sen lunch. Brukar aldrig bli så sent. Frissan i morse vid 10 snåret hade mycket att prata om - jag kom därifrån 12.30. Vidare in tlll stan, posta vykorten, handla lite och sen köpa prinskorv till mannen på Magnus Kött & Vilt.

Sen förståss handla kalvtunga till den av oss som äter detta på Humlans livs. Denna butik månar om sina kunder och de har koll på vilka som köper denna produkt. Jag tillhör denna skara alltsedan julen 1988 då vi flyttade till detta område.

Sitter nu med en kopp kaffe och slöar sen stund. Läser en i dessa tider berikande artikel i Aftonbladet. En halv damsugare motsvarar en halv timmes promenad. Nu gillar jag inte damsugare annat än vid städning men samma sak gäller också 7 st gelehallon. 7 gelehallon, det är väl ingenting och för detta får man promenera 30 minuter. ÄR DET VÄRT 30 MINUTERS PROMENAD BARA FÖR ATT ÄTA 7 STYCKEN GELEHALLON?

Vad anser Ni i denna viktiga fråga?

Kommentarer
Postat av: anne

Det är väl bra att se sanningen i vitögat! Men när man stirrat en stund så är det OK att blunda igen. :)

2009-12-22 @ 19:41:45
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja på julen skall man ta det lugnt.

2009-12-23 @ 08:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0