Luciamorgon



Det blev sent igår. Vid 23.00-tiden började en film, Vid Din sida som jag började titta på. Amerikanskt drama från 1998. Den före detta förlagsredaktören Jackie valde bort karriären för att på heltid ägna sig åt sina två barn, Anna och Ben. Men sedan hon och barnens far, Luke, separerat har de delad vårdnad av barnen. Jackie har synpunkter på hur Lukes nya flickvän, Isabel, hanterar sin roll som styvmamma och tycker inte att hon ger barnen den ömhet de behöver. Men när livet tar en oväntad vändning för Jackie tvingas hon omvärdera. I rollerna: Julia Roberts, Susan Sarandon, Ed Harris, Jena Malone, Liam Aiken.

Jag har sett denna filmen tidigare flera gånger. Jag tycker att det är så bra. Den är sorglig och man gråter mycket. Jag tycker att filmen handlar om när livet inte har några val utan man måste hantera de val man har för andra männisskors skull.. Filmen är väldigt sevärd.

 

Men det var idag  jag skulle berätta om. TV:n i sovrummet var programmerad att starta 07.00 för att se Luciamorgon från Växjö. Jag var jättetrött och hade svårt att hålla mig vaken. Efter att mannen försökt väcka mej men lyckats dåligt kom han in med luciafika på sängen iklädd en kolsvart kreation som liknade hans morgonrock. Många ljus var tända ochjag lyckades få upp mej.

Här sitter jag nu och lyssnar på Adolf Fredriks ungdomskör, hemmet är städat på denna våning och det känns ganska bra. Det har snöat lite i natt, vi har lite ljusare ute...lite puder på marken. Hoppas det kommer mer!


Kommentarer
Postat av: anne

Det ser lovande ut på snöfronten för stunden!



Något luciande har vi inte haft. Vi bara sov. Maken kom i vanlig ordning med kaffe till mig, men inte förrän vid 9-taget.



Inga lussebullar har jag bakat ännu, inget annat heller. Det hinns med, jag får be barnen skriva en lista på deras måsten, så blir bara det de vill ha tillverkat. Julgran och massor med ljus ska införskaffas, en del julklappar också, men ju äldre ungdomarna blir desto färre blir julklapparna även om priset kvarstår på samma nivå.

2009-12-13 @ 13:41:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej. Kul att du tittade in hos mig. Har sett filmen hur många gånger som helst. Den är SÅÅ bra, men sorglig! Gråter helt ohejdat varje gång jag ser den..

Kram

2009-12-13 @ 21:13:24
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag hann inte se något luciafirande och jag saknade det verkligen när dagen led mot kväll igår. Men idag firar vi Lucia på min skola så då får jag mitt lystmäte i alla fall.

2009-12-14 @ 06:15:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Den filmen har jag också sett ett par gånger och jag tyckte mycket om den. Här snöar det för fullt så inte blir det någon grön jul här inte.

2009-12-14 @ 12:56:25
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Härligt med snö om det ligger kvar så man vet hur man skall bete sig.

2009-12-14 @ 22:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0