Cykel och en massa annat




Idag är det lördag igen. Det är dags för schlagerinstruktören att köra sitt cykelpass. Ofta bra musik. Hon var idag tvungen att slänga in en slagerdänga mitt i passet, kom inte ihåg vilken men jag känner väl igen låten. Hon informerade oss alla om att själv skulle hon sitta klistrad framför TV:n kl 20.oo ikväll. Kul och lagom avkommmplande tänker jag som kommer att ha annat lite mer aktivt för mig. Vi får koppla på hårddisken.

Efter passet tar jag en kaffe och fralla på Kumlins. Ett Aftonblad ligger på fikabordet. Jag läser att nu kan vi alla få cancer om vi är förkylda. En man som hade en böld i halsen någonstans trodde att han hade trassel med halsmandlarna. Detta visade sig sedemera vara cancer. Som tur är har jag inga svullnader av 5 cm stolek som buktar ut från halsen vilket man får vara glad för.

Efter kaffepausen åker jaga till Coop Extra och laddar upp med  en massa kaffebröd till kommande arbetsuppgifter. Det får bli runda kransar denna gången. Förra gången blev det bullar men bullar kostar pengar om man inte bakar dem själv och det hinner och tänker jag inte göra denna helgen.

Som sagt ikväll skall jag närvara vid en aktivitet som kräver bra skor. Jag kommer att ha mina MBT på mig och skall rapportera hur det hela förlöpte....i varje fall med skorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0