Gratistidningarna





Härhemma i vår stad har vi en gratistidning som heter Frotté. Den innehåller annonser med oftast gruppbilder från olika arbetsplatser där anställda poserar framför fotografen. Man informeras också om att företaget finns och att vi  kan anlita deras tjänster om vi behöver. Dessutom tar man även in sk betalda artiklar. För en viss summa pengar kan en arbetsplats, organisation mm få en sk artikel från sin arbetsplats. Frotté är en tidning som kanske inte innehåller den sanna journalistikens mångfald. Vi får dock ta del av diverse mer eller mindre viktig information om diverse människor i allt från sportsammanhang till andra aktiviteter. En panel svarar på frågor om veckan som gått och sedan sist men inte minst, Gert Fylkings lista. Jag har i många år frågat mig, vilka kriterier skall man inneha för att komma på listan. Jag har inte sett något samband mellan människorna som är med på listan, vilka egenskaper de har, vad de uträttat osv.
Alla människor som har bott i stan ett tag fördjupar sig i listan, är det någon vi känner?, Tänk nu har de valt ut den och den personen osv?
Av någon konstig anledning kan även jag idag förstå detta lite mer, hur de ibland väljer och kanske lite hur de tänker? Alltid intressant att höra hur människor tänker...

Kommentarer
Postat av: anne

Frotté är helt OK att bläddra i, tyvärr läggs den på högen "sen" allt som oftast...Listan har jag inte lyckats klura ut. Tror du vi har en chans att vara med? ;)

2009-02-04 @ 11:41:32
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Synne.

Hej på dig.

Tack för din kommentar hos mig.

Jag kikar in här och njuter av dina bilder från Rom. Vi planerar en resa till höst/vintern men vet inte helt vart. Madeira lutar det åt nu...

Jag återkommer hit så du vet.

Ha nu en fin kväll.

Kram Synne.

2009-02-04 @ 20:38:49
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0