Kladdkaka med chokladsås, tack!



Vilken kanonsolig lördag. Gymet som vanligt. Pga förkylning tränade jag själv idag. Fortsatte till Kumlins och köpte kaffe och macka. Solen sken, tittade på folk, lyssnade på folk, tittade på torghandeln, fastnade i en tidning på kafeét, vårens frisyrer enligt Amelia. de rekommenderade att man skulle klippa ur aktuell frisyr och ta med sig till sin frissa så att det skulle bli rätt.

Ett par yngre kunder gick fram till disken på Kumlins och följande episod utspelade sig:

Flicka 8 år: Jag vill ha en kladdkaka.
Pojke kommer springande:
Mannen bakom disken kommer fram och hälsar med handen till pojken som presenterar sig som Robin. Pojken hälsar tillbaka med ett handslag.
Mannen bakom disken: Hej, Kul att se Er! Är Ni kompisar och jämngamla?
Flickan: Neej inte riktigt. Men vi bor nära varandra och leker med varandra ibland.
Flickan fortsätte: Jag vill ha en kladdkaka utan vanlijsås.

En stund sedare....
Barnen kommer tillbaka...efter att ha ätit den första kladdkakan förmodligen...(skribentens tanke?)
: Vi vill ha en kladdkaka men med chokladsås!

Med detta fragment från ett lite längre samtal från en lördag fm på Kumlins konsttaterar jag vad trevligt det är när de som jobbar vill föra ett samtal. Frågor är fria att ställa och vi som kunder är fria att svara....om vi vill. Jag blir glad när jag ser tillfällen då människor möts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0