Rävar på tomten

Villket uppvaknande! ett konstigt väsande ljud hördes. Jag gick upp och funderade, vad är detta. Ljudet hördes från baksidan och jag gick och tittade ut över tomten, öppnade altandörren, ropade på mannen som sov - vad är detta?  Så ser jag bakom häcken två rävar som skriker och står vända emot varandra. Vilket högt ljud och vad de låter. De börjar jaga varandra utanför tomten och sen kommer de farandes in på vår tomt. Jag tar fram kameran eller det hade jag gjort innan men jag hann inte med. Jag skulle filmat istället med andra kameran. Men sen helt plötsligt så dyker den tredje räven upp. Tre rävar som jagar varandra. Vad kan detta vara? Parningsakt? Slagsmål. De rök inte ihop. De bara lät jättehögt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0