Gratis uppställning hos Ryanair.



Nu har Ryanair försökt sig på ett nytänkande igen. Denna gången tillsammans med att erbjuda gratis flygresa för oss resenärer. Det finns en hake förståss. Vi skall erbjudas att åka med om vi står upp på planet.

Gratis ståplatser är företagets nya idé för att kunna klämma in fler passagerare i flygplanen.

Lösningen är att ta bort de bakersta sätena i kabinen.

- Det här är samma sak som du ser på tågen med passagerare som står i mittgången. Det händer hela tiden i tunnelbanan, säger O'Leary till Sky News.

Ryanair har bett flygplanstillverkaren Boeing att kika på möjligheterna att bygga "vertical seating" (vertikala säten).

Jag vet inte om jag vill åka stående när jag flyger. Först får jag inte ta med mej nånting. Varken när jag reser eller när jag åker tillbaka. jag sparar pengar förståss. Sen måste jag stå upp. Jag vill sitta ner. Jag vill ha det någorlunda lugnt och skönt när jag flyger, så lugnt som det går. En sak kanske är bra. Man lär nog inte bli stel för man rör sig hela tiden.

Läs mer i dagens Aftonbladet. eller varför inte i dagens Expressen.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Undrar hur det går ihop med gratis flygresa? Men det är ju inte mina bekymmer i och för sig. Man får väl anta att bolaget tjänar pengar på något annat sätt. Här är det aldrig aktuellt med flygning, inte i något läge, inte ens liggande. Jag håller mig på jorden.

2009-07-07 @ 07:25:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tanten

Själv flyger jag inte Ryanair ens sittande. Jag tycker vare sig att deras säkerhetstänkande eller deras personalpolitik är förenlig med mina värderingar.

2009-07-07 @ 10:19:01
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Men, tror du inte det där är bara samma marknadsföringsjippo som betalt på toaletten?

2009-07-07 @ 17:55:56
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Svar: Tack detsamma! =)



Tycker det låter lite läskigt att stå på flyget. Lär ju vara väldigt jobbigt om man ska flyga långt också...

2009-07-07 @ 20:30:27
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill inte tro på denna idé.

2009-07-07 @ 21:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0