På Falsterbos badbrygga bestämmer 08:orna.




Det är så man sätter kvällskaffet i fel strupe. Läser om det sk badkriget i Fasterbo. Där finns tydligen en oskriven regel att det är ok att bada naken dvs utan någon form av beklädnad mellan 07.00-08.00 på morgonen. Vid kommunens enda brygga i Falsterbo råder en oskriven regel om att alla måste vänta tills en nakenbadare är klar innan en ny person får gå ut på bryggan.Denna oskrivna regel har gällt och fungerat bra i många år. Det finns tydligen också en lokal regel att man ställer sina skor längst ner på bryggen vilket markerar att här agerar någon utan beklädnad.
 
Nu har dock enligt en artikel i aftonbladet, lokalbefolkningen dvs ortens kommuninvånare nu reagerat och fått nog. De sk nakenbadarna ser så positivt på sin badmiljö att man gärna vill utöka sin tid, på eget initiativ. Man hänvisar nu personer med sk baddräkt alternativt badbyxor att gå upp från bryggan när de framemot halv tio på förmiddagen börjar längta efter sitt förmiddagsbad.

Lokalbefolkningen har nu uttalat sig till Aftonbladet i denna för vår härliga sommar för vissa viktiga fråga:

- Dom ska inte komma ner hit från Stockholm och sätta upp regler för oss. Passar det inte att bada med folk i badkläder så kan de stanna hemma, säger en kvinna till Aftonbladet.

Jag fattar inte att detta är Sverige. Vi har allemansrätt i vårt land. Vill man bada med baddräkt är det väl bara att gå ut på bryggan och hoppa i. Inte vet jag men jag inbillar mej att man inte badar naken kopplat till att man inte vill visa sig för andra utan mera för att det är skönt utan baddräkt osv. Rätta mej om jag har fel. Då kan det väl inte göra något om några medmänniskor också blir badsugna.

Allt badvatten åt folket!


Kommentarer
Postat av: britten

ja kära du ..vad ska man säga..just som jag började tro på svenskarna och mänskligheten....suck ! är allt jag kan säga.....kram

2009-07-18 @ 21:00:13
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0