Nya tider, nya ideér, nya studenter.


På em idag råkade jag avsluta min arbetsdag i närheten av torget och klockan var slagen för att se kampen mellan Tessin och Gripen om vem som kommer först till Stora Torget. Kampen funkar dock inget bra idag när Restaurangskolan och Nyköpings Enskilda ligger så nära city plus några till jag inte kan namnen på.

Ash det är nya tider! Jag begav mig till Torget. Där har några gossar från jag vet inte vad redan anlänt och sitter och sjunger å stadshustrappan. Snart kommer det mera studenter. Jag tror att Gripen kom först.



Det är så mäktigt och jag blir alldeles lyrisk fast jag inte skall fira student denna vår.


Det börjar fyllas på med folk på stadshustrappan.



Här har vi Tessinskolans studenter.



Tillsammans med blåsorkester


Stadshustrappan börjar att bli full.



Sen kom kortegen. Som alltid är det kul att se vad man hittar på för slogan.




Några slogans var lite kul. Här märks det att man försökt att jobba med texten. Här nedan kommer Natur Samhäll.




Några upplevde sig kanske lite finare än oss andra. Samma grupp hade också en konstig syn på relationer och komplexa förhållanden människor emellan.
Nyköpings Enskilda skrev bl a
"Vi är lite finare " och "Incest är bäst" på stora plakat vid sidan om vagnen.
Jag blev så förbannad.Vad är det för syn på mänskligheten vi lär våra ungar egentligen?
De fick inte vara med på bild i min blogg idag just därför. Jag tycker inte ens att man skojar på det sättet.



Och nästa bild föreställer Ekonomistudenterna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0