Skolavslutning



Detta skulle förståss komma före studentinlägget.

Vilket regn vi har haft idag.Kolla denna video från Södermanlands Nyheter.   Vid två tillfällen har avslutningen vid vallarna ställts in sedan traditionen startade 1953 och det fanns farhågor om att firandet inte skulle kunna genomföras i år. Men på fredagen bestämde de ansvariga att samlingen vid vallarna skulle genomföras trots det dåliga vädret.

 Videosnutten beskriver en skolavslutning i regnväder. Sätt på ljudet.

Och sen en liten film från studentfirandet och kortegen.



Kommentarer
Postat av: anne

Jag undrar om Olle och tufftufftåget tar sig till Norrköping för studenthämtning nästa år...



Äldsta sonen är förkyld och vissen, så med tanke på dagens väder körde vi honom till skolan i morse och fick sedan honom och flickvännen med oss hem. Nu har de en skönt sommarlov framför sig. :)

2009-06-12 @ 20:37:04
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej Olle kör nog mest hemmavid. Du får prata med bonden, han som är uppe i arla morgonstund. han bör ju vara ledig lite senare på morgonen så att det passar.

2009-06-12 @ 20:42:09
Postat av: Jenny

Jag tycker att det var jättefånigt att de inte vågade besluta att ha firandet inomhus när regnet vräkte ner! Men så är jag inte uppvuxen här med traditionen...



Tyckte synd om dem som klätt sig fina i tunna kläder och finskor och nya frisyrer och sen får de stå där och huttra av något slags prestigeskäl. Det viktigaste är dock att barnen själva var nöjda och det kanske majoriteten var.



När jag kollade studentkortegen på eftermiddagen var det dock uppehåll och likadant på kvällen när studentsången ekade i mina kvarter!

2009-06-13 @ 11:38:27
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0