Shoppingtur med blocket




Det var idag det skulle ske. Vi skulle göra vår shoppingraid. Vi skulle äntligen in real life möta de möbler som vi (läs jag) hittat på blocket. Mycket korrespondens via mail har det blivit. Gps:en var med, vi hade dragit ut kartor från eniro och vägbeskrivning från de presumtiva säljarna. Vad kunde gå fel.

Vi började färden via Max Gumsbacken för effektiv middag innan start. Höll på att köra in i drive true svängen...jag som kört husvagn som ensam vuxen i många år och backat, trixat och haft mej. Ash det redde ut sig.

Första anhalten var Trångsund, ett ställe jag inte visste fanns. Hade kanske hört namnet nångång. Från att ha varit nästan i city åkte vi genom moderna flerfamiljshus ut i en villastad för att sedan passera ut till en riktig sommarkväll. Plötsligt såg vi många solklädda människor runt 20.00 på kvällen, ett fasligt promenerande ner mot sjön, ungdomar hade varit vid badet, ungdomar lattjade med en fotboll vid en fotbollsplan vid vattnet och där låg huset som var vår slutdestination enligt Gps:n. Härlgit ställe att bo. Jättetrevlig familj, de med soffan. Mamma, pappa, två artiga grabbar som kom fram och hälsade. Familjen innefattade också två katter varav en jättestor svartvit som skulle vara sur. Han tittade lite på oss och hälsade motvilligt. Dessutom en blandning av norsk skogskatt och vanlig bondkatt. Han var jättemysig. Familjen innehöll också två kaniner varav den ena ville hälsa.

Anledningen till försäljningen av soffan vara även i denna familj omtapetsering. Mannen ville inte skiljas från soffan men verkade förstå nödvändigheten av detta. Han bar snällt ut soffan vid försäljningen och verkade att ha accepterat beslutet.



Vi lämnade ett fortsatt soligt Trångsund och fortsatte mot Vidja ett litet fritidshusområde 15 minuters bilväg därifrån. Vi passerade en golfbana där fasligt mycket golfare befann sig. Vi passerade ett utomhusbad där folk badade framemot 21.00 på kvällen. Villken sommarkväll!

Väl framme vid Vidjaområdet smalnade vägen av.Det bar uppår kan jag säga. Uppåt och uppåt och smalare blev det. Vägen gick i krokar uppåt och vi fick möte....som fick backa. Vi kunde inte backa med släp.Eller kunde och kunde, vi  slapp.
Vi fick sedemera höra att den som kommer med släp har förkörsfätt.
Väl uppe på höjden får vi se en härlig utsikt över sjön och över skogen. Här bodde det två medelålders människor inklusive hund med långa öron. En liten stuga högt uppe på rum. Här fick inte  den aktuella fåtöljen plats förstod vi. Kvinnan hade bot här länge och när de träffats kunde inte fåtöljen få följa med. Här var det trångt och gemytligt verkade det också som. Paret höll på och vattnade när vi kom och vi fick en trevlig pratstund om livet däruppe på höjden i Vidja. Kvinnan hade 11 minuter med bil in till Farsta där hon tog tunnelbanan in till gamla stan där hon jobbade. Hon var glad att bo som hon gjorde med närheten till city fast hon bodde utanför stan. Vi hann med att avhandla lite av varje däruppe.



Detta skall bli min läsfåtölj. Vad tycks? Här får både jag och nästan mannen plats. I varje fall jag och några katter om jag hade några.

Jag vet inte varför det blev undersktruket tidigare i texten. Jag skall försöka få bort det senare.

Vad jag kan rekommendera är i alla fall blocket. Vilken rolig kväll vi har haft.Vi har fått se delar av Stockholm vi inte visste fanns och vi har träffat trevlgia människor och pratat bort en stund och delat vardagslivets trivialiteter. Detta kan rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Tizzel

Trevlig Blocket-runda ni har haft! Jag har också bara goda erfarenheter av Blocket. Både av att köpa och att sälja.

Det där med understruken text har jag jag också haft problem med. Det händer något när man har infogat en bild mitt i ett inlägg. Det enda man kan tänka på är att skriva färdigt all text först och sedan infoga bilderna efteråt och placera dem där man vill ha dem.

2009-06-30 @ 11:14:43
URL: http://tizzel-o-tazzel.blogspot.com/
Postat av: Mia

Vilken underbar stol... den ser ut att kunna bli e riktig favorit i familjen.



Soffan är inte så dum den heller... men stolen jag blev förälskad i.... Var bor du? Går det smyga in hos dig o kidnappa stolen? s

2009-06-30 @ 11:46:09
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Herta

Tyvärr, jag tror att vi har lite långt ifrån varandra Mia. Men skall tänka mig för. Tur vi har larm ifall Du kommer...



TackTizzel för tips kring texten. Tänkte göra om den men pga inkomna kommentarer så skippar jag det.

2009-06-30 @ 17:11:19
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Vilket blocketshoppande! Grattis!!! Fast Roslund och Hellström var också bra...



Hur är nu soffan på plats? Blev det som du tänkt dig?

2009-06-30 @ 20:41:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Möblerna står i garaget än så länge. Vi har inte hunnit ännu. Det skall till en rotation först och en soffa i källaren skall plockas isär först...

2009-06-30 @ 21:40:07
Postat av: Inga M

Vilken rolig köprunda! Den där fåtöljen ser kanon ut!



Här köper vi också ofta på Blocket och brukar bli nöjda. Vi säljer också minsann. Igår hade gubben ute en åkgräsklippare och den var några timmar senare såld till någon i Gävle. Han ska alltså köra 5 mil enkel väg för en gräsklippare!

2009-07-01 @ 08:15:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Vi åkte som sagt ca 23-24 mil för dessa inköp. 10 mil är väl inget.

2009-07-01 @ 16:54:28
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0