Nynäs slott

Nynäs slott utanför Nyköping har varit i Södermanlands läns landstings ägo i många år nu. Här finns möjlighet att se ett gammalt sörmländskt slott, typiskt likt ett sörmländskt herresäte. Innan landstinget köpte slottet har det en lång ägarlängd.





g























Man kan hyra en stuga eller ett rum i vandrarhemsdelen.


Vattnet ligger så nära.














Vi var där i syrenernas tid.


Ormbunkar är för mig sommrar på 60-talet.


Har Du inte varit på Nynäs slott, tag en dag och åk dit. Ta med en kaffekorg, planera in en lunch o orangeriet och ta badkläderna med Dej och ta ett dopp vid något av badplatserna i närområdet.

Kommentarer
Postat av: anne

Är det någon i stan som säljer Lyle & Scott menar du? I något slags outlet? Nää...Inte det heller, väl?



Nynäs slott har jag inte varit till. Ett år firade nyköpingsstudenterna sin bal på Solbacka (jag jobbade där då), och nog är Solbacka fint, men inte ersätter sporthallen där något slott inte. Eller hur är det, det är inte i själva slottet balen är utan i ett orangeri?

2009-06-11 @ 22:50:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inget är väl som en bal på slottet. Jo det stämmer, Nyköpingsungdomarna åker till Nynäs.

2009-06-11 @ 22:57:05
Postat av: Jenny

Oj, vad fint det verkar vara där! Ett nytt besöksmål för mig att beta av. Man ska vara väl bekant med sitt eget landskap, tycker jag :)

2009-06-12 @ 13:40:19
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag kan rekomendera en tur dit.

2009-06-12 @ 19:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0