händelser i natten

Så sitter vi där i soffan. Robinsson ( som jag först av princip inte skulle titta på i år heller) är slut. Vilket program förresten. Vad vill TV4 uppnå med detta? En stund efter 22.oo ringer det på dörren. Ett mindre sällskap kommer in och  informerar om att nu skall det ut och joggas med inriktning på maraton som sedemera övergår till en planering av Trosa Stadslopp villket jag tycker låter jättekul. Har någon sprungit detta?



Minns alla år man var med i löpartävlingar, hur kul det var. Ni som tex sprungit Tjejmilen 
vet hur kul det är. Ni har säkert liksom jag kännt hur man är buren av publiken de sista hundra metrarna in mot mål när man nästan inte orkar men man vill så gärna in i mål.



Minns också när några i familjen sprang Oppebylöpet.



Kristi Himmelsfärdshelgen tror jag att det var.

Borensbergs IF och Vreta SoMK inbjuder varje vår till Kanallöpet där man springer utmed kanalenn mellan Ljungsbro och Borensberg.



Vi har springit löpartävlingar några år i Persnäs på Öland och så förståss Viktorialoppet. En sommar för många år sedan sprang en i familjen "Skelleftelunken".

Ja så mycket glädje dessa löpartävlingar har gett mej genom åren.
Nu är jag inte direkt på den banan längre. Några Vårruset men jag vet inte.

Hur det gick med kvällsjoggen? Jo den blev av och följdes upp av genomgång av undertecknads kylskåp och provsittning av nya soffgruppen eller i alla fall på nya platsen.
Det är härligt att få vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0