Idag skall jag inte göra någonting...drömmer om sommarens fröjder.

 

Idag skall jag inte göra någonting alls har jag bestämt mig för. Vilken dag i går. Idag har det varit soffan som gällt hela fm. Kanske en promenad möjligtvis?

Jag borde vårfixa min cykel.



Min gamla röda Cresent som jag fick när jag fyllde 30, 5 växlar och som jag trivs bra med.Den har fotväxel vilket jag innan förra sommaren trodde var det absolut bästa.

Tills jag provat något annat.




En sportig variant av en 21 växlad cykel ( inte den på bilden). Blev medveten om att jag kan cykla på en cykel med bara handväxel. Jag kan och jag vill. Det skulle vara kul att äga en hyffsad cykel med många växlar, en cykel som innehåller även lite packmöjligheter.



Drömmer om sommaren och om sommarens möjligheter.







En tidig morgon när vi bodde i en fjällstuga ovanför Cortina i de Italenska alperna.



Till vänster sitter Magnus, vår ledare och instruktör under resan. Till höger en inte helt obekant klättrare, Reinhold Messner.

Häruppe vid denna fjällstuga håller han till ibland. Vi sov där en natt.

Rifugio Dolomites, a 2160 metri in vetta al Monte Rite


 Denna fjällstuga liggger alldeles vid en klippbrant rakt ned hur långt som hellst,nejdå men i alla fall 2160 m ö h-





Det vara mysigt att äta lite gott på kvällen



Det enda sovrummet för två. Därutöver fanns det sovsalar för kvinnor resp män.



Här var det helhäftigt att cykla. 8 tunnlar samt svängar. Här gick det undan kan jag säga.



Genom rödvinsdistrikten



Vi såg många vinstockar utmed cykelvägarna.



Ibland var det inte helt soligt.







Kommentarer
Postat av: Anonym

hej där..kul att du tittade in i hos mej. jag ska göra en delsträcka på en pilgrimsvandring i spanien 24 maj. jag har skrivit en del om den i bloggen, ska blogga under tiden via telefon när jag vandrar åxå.. är lite ny på det där med foto men jag hoppas få till nått bra.

Välkommen åter

2009-03-29 @ 16:42:46
Postat av: Anonym

p:s Du ser ut att ha gjort en del spännande äventyr, vi cyklade i Holland förra året, var jätthärligt. trevlig blog du har D:s

2009-03-29 @ 16:48:56
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Ninna

Vackra naturbilder. Det är skönt att cykla. Jag köpte en ny cykel i höstas och ska nu "serva" den.



Du läste nyss ett av mina inlägg och skrev en kommentar. Därför besöker jag nu din sida.

2009-03-29 @ 19:51:30
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: anne

Klättraren? Är det Reinhold Messner???

2009-03-30 @ 11:49:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Maken konstaterade att det är Reinhold Messner. Äldsta sonen har Reinhold som mellannamn efter honom! :)

2009-03-30 @ 17:33:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0