Transportstyrelsen



Nu i veckan har jag fått ett brev ifrån Transportstyrelsen. Inte är det kul att få brev ifrån Transportstyrelesn. Vet inte hur Ni andra tänker men för mej så tänker jag Öststatsland och den gamla Sovjetstaten. Där fanns det styrelsen och kommitteér till och för allt möjligt.

Det är lätt att tänka när brevet kom i lådan....nu vill staten mej någonting undrar vad jag har gjort nu?

Så här står det i brevet:

Välkommen till Transportstyrelsen!

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi har det samlade ansvaret för att ta fram regler och se till att myndigheter, företag, organisationer och medborgare följer dem.

Kanske Ni undrar vad det stod i mitt brev. Jo jag fick mitt nya skattemärke.


Kommentarer
Postat av: anne

Ja, jag blev också fundersam över ett fönsterkuvert från Transportstyrelsen men i vår var det faktura på trängselskatt!

2009-03-10 @ 19:58:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Ja trängselskatt kan man få också

2009-03-10 @ 22:00:05
Postat av: Herta

Ja trängselskatt kan man få också

2009-03-10 @ 22:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0