Örebro





Efter ett par dagar på annan ort på kurs vill jag gärna delge lite bilder. Först den eminenta frukosten, förståss, som alltid vill jag dela med mej av en frukostbild. Jag hävdar bestämt att frukosten är det bästa när man är på kurs eller sover på hotel.



Lite gatubilder



Utsikten från vårt fönster



St Nicolai kyrka



Ännu en gatubild, Lindska bokhandeln i Örebro.



Stora Hotellet i Örebro



Bilderna är mest från denna gata. Vi hade bara lunchen til att "springa på stan" Här fanns mycket butiker så det tog tid.





Örebro slott ..inte från dem bästa vinkeln för dit hann jag inte.



Och det är Eu val i Örebro också.



Många cyklar överallt. Man fick se upp. De kom överallt ifrån.




Folk cyklar överallt. Finns det någon Örebroare som läser detta som vet hur många procent av stadens befolkning som cyklar dagligen?

Ja, Ni får nöja Er med dessa bilder. Det fanns inte tid för en massa härliga vyer osv som mitt vanliga jag egentligen tycker är jättekul.



Kommentarer
Postat av: Afrodite

Shit vilka fina bilder! Verkar vara en mysig stad! =) Kram

2009-05-27 @ 19:14:12
URL: http://afrodite.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst var det fint. Det var vår resumé av våra promenader under dessa soliga dagar. En härlig stad verkar det att vara./Herta

2009-05-27 @ 19:31:43
Postat av: Jenny

Örebro verkar vara ett riktigt trevligt ställe. Hotellfrukosten ser härlig ut!

2009-05-27 @ 20:11:03
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Tanten

En himla massa cyklar var det i Örebro minns jag också. I Sundsvall kör alla bil verkar det som, inte lika kul.

2009-05-27 @ 20:47:43
URL: http://plasttanten.blogg.sep
Postat av: Anonym

Det är ju ganska hällsosamt att cykla...

2009-05-27 @ 21:28:13
Postat av: Suss

Kul att du varit här, jag bor ju i stan, men har ingen aning om hur många som cyklar. De ligger i alla fall långt framme när det gäller att göra hela Örebro cykelvänligt. Vi har en samordnare som är duktig, han har säkert nån yrkestitel som jag inte känner till.

Jag cyklar inte vintertid, annars är det ett skönt fortskaffningsmedel.

2009-05-27 @ 22:44:26
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: vivan

Det är livsfarligt att köra bil i Örebro...cyklarna har tagit över helt och hållet..de kommer från alla håll och har företräde...(tror de) man får krypa fram när det är rusningstid!

Kramen!

2009-06-04 @ 10:30:55
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0