Du måste rösta morsan! ( jag har väl aldrig låtit bli...)



Följande samtal utspelades under em då vi fått solbesök.

-  Röstkorten ligger härhemma. Allas röstkort ligger här ( i en hög på köksbänken).
- Bra. Bra, jag tänker rösta på Moderaterna.
- Vad intressant. Själv tänker jag lägga min röst på vänstern.
- Va! Är DU inte klok? . Du är ju pinsam! Har Du mist allt förstånd?
- Jag förstår inte det konstiga i detta. Hur menar Du?
- Men Du kan ju inte. Det är pinsamt!
- Titta hit ( Jag har nu tagit på mej en knapp som jag tog på torget...som jag inte tänker bära men ville ha)
   Ingen reaktion från S.
- Men titta ordentligt.
- Jaja . Det är bra. ( Går glatt därifrån och ut på altanen för att lapa sol)

Husfriden har återgått till det vanliga tillståndet.



Kommentarer
Postat av: anne

Och vad stod det på den knappen?

2009-05-23 @ 21:55:32
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Katinka

Haha lätt fånget och lätt förgånget eller något...

2009-05-23 @ 21:59:42
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja det kan man undra. Finns att finna på torget i alla fall.

2009-05-23 @ 22:52:33
Postat av: Tanten

Näe, röstskolakat har man aldrig gjort. Det blir nog inte den här gången heller.

2009-05-24 @ 06:21:48
URL: http://plasttanten.blogg.sep
Postat av: Jenny

Jag blir bedrövad när människor inte vill rösta! Det finns väl mycket besvikelse i och för sig och man kanske inte finner några som man känner sig representerad av, men när man tänker på världen i stort och vilka möjligheter som ändå finns i Sverige. Då får man försöka gå till grundvärderingarna.... och kanske välja ut några frågor som betyder mest.



Jag brukar undra hur kan man vara helt ointresserad av politik... det är väl som att säga att man inte är intresserad av något i samhället? Det politiska spelet inom institutioner är dock en annan sak och man kanske inte orkar "hänga med", det förstår jag.



Men nu tycks jag bli långrandig och har sagt detta förr... Som samhällslärare får man verkligen bita ihop när det är dags för val och många av ens elever kommer rösta helt olikt en själv. Neutralitet var ordet...

2009-05-24 @ 23:21:06
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0