Ett år sen sist...





Vi är ett gäng som har samlats på valborg, alltsedan 1992 tror jag det var. Vi träffades på den tiden tillsammans med ungarna, firade Valborg ihop. En blandning av att umgås och av att ha koll på ungarna. De första åren åt vi mat tillsammans, kollade på elden, gick hem och drack kaffe och sen ut en sväng till eller hur det nu var.

Sen kom tonårstiden. Upplägget ändrades lite, ungdomarna var med ett tag innan de drog vidare för att komma hem senare...
De sista åren har vi firat utan grabbarna. I år träffades vi en vecka efter valborg, bara vuxna. Riktigt trevligt. Detta är årets träff där samtalen kompletterar varandra, kunskap förmedlas kring vardagslivets trivialiteter, möten och människor.



Klockan blev sen eller kanske tidig innan vi gick hem...Det hade regnat tidigare på natten, fågelsången hördes och det var helt underbart.

Sen var det bara att försöka sova lagom med att tidningen kom i lådan....


Kommentarer
Postat av: k

Jag vet inte vad det är med mig, men nu förtiden kan INGET få mig att vara vaken framåt småtimmarna. Ganska trist för samtalen mitt i nätterna tenderar få speciell karaktär, men jag fixar det inte. Var jag än är blir det Zzzzzz framåt 12-snåret.

2009-05-09 @ 19:14:04
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: anne

Det där var jag...Inte k...

2009-05-09 @ 19:14:43
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Förstår det.

2009-05-09 @ 19:33:22
Postat av: Jenny

Låter som lagom opretentiöst men givande umgänge.

Själv är jag redan för gammal för att vara vaken sådär länge...

2009-05-09 @ 21:03:42
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Herta

Tror jag är äldre.

2009-05-09 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0