Familjebad




Hittade denna bild på nätet. En rejäl familjekisse tar sig ett avkopplande bad.

Kan då inte låta bli att tänka på vår käre Findus som gärna badade badkar. Alltid när någon tappade upp ett bad kom han springande upp för trappen eller klampande är kanske en bättre beskrivning. Snabbt ställde han sig mot badkarskanten,
Hej! Vad gör Ni! Skall Ni bada? Jag hänger på.

Han hoppade upp på badkarskanten och snabbt ner i badkaret. Han ställde sig med baktassarna i badkaret och ena framtassen på badkarskanten. Sedan började han sprätta vatten. Han sprätte och sprätte...och sprätte. Han kunde hålla på hur länge som helslt. Det verkade inte bekomma honom att vi fyllt på ungefär en decimeter högt med vatten. Han verkade att gilla att ta ett bad.

Findus liknar faktiskt kissen på bilden.

Kommentarer
Postat av: anne

Men inte så att han stod kvar tills badkaret var fyllt ändå? Simmade han omkring i varmvatten då? :)

2009-05-13 @ 21:21:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Neej, han stod inte kvar till det blev ett överfullt badkar. Jag tror vi lät honom slippa sådär mycket vatten, en decimeter var han nöjd med. han simmade inte omkring. Han var mest road av att plaska vatten. Han tyckte att det var jättekul!

2009-05-13 @ 21:31:27
Postat av: anne

Skrutten är egentligen en harig sort, håller sig helst inne och i närheten, även om dörrar står öppna, men i en liten katthjärna kan det nog släppa litet i kontakten mellan neuronen ibland.

2009-05-14 @ 08:28:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej,



Jag har två frågor ang MTB skorna du köpte i februari.

1. Har du märkt någon skillnad?

2. Varför valde du MBT och inte tex RYN?



Mvh

Jessica

2009-05-14 @ 10:16:23
URL: http://inprogress.webblogg.se/
Postat av: anne

Människoplågeri, det är vad det är...;)



Fem platser.



Bibliotek-nej. Polisstation-nja..., Sjukhus-nej, Studieförbund-njaaeeeej, gymnasieskolor-nej...



Måste googla.

2009-05-14 @ 17:38:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Svar till Jessica: Jag har inte provat RYN skor. Jag fastnade för MBT. Jag använder idag mina MBT på jobbet. De är sköna. Det kan tydligen variera mellan olika modeller. Jag har hittat en modell ( den jag bloggat om) som jag trivs bra med. Den känns skön för foten, lagom mjuk men med stöd. Jag känner att jag får avlasstning när jag har skorna på mej. Jag funderar på ett par MBT sandaler om jag hittar några till bra pris.

2009-05-14 @ 19:39:15
Postat av: Jenny

Rolig bild och rolig katt ni haft!



Jag har bara blaskat av min katt två gånger när det varit nödfall, ej populärt, och då har jag ändå hört att maine coon ska gilla vatten, hm.

2009-05-15 @ 11:43:36
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Herta

Nu var inte denna kisse våran, nätverket krånglar fn och jag kommer inte åt de gamla findusbilderna från latopen...idag men en annan gång kankse. Dock är denna kisse vår käre Findus upp i dagen så det skulle nog kunna vara han, vet dock inte om han ville ligga på rygg och ta ett bad.



Vi hade en mail coon också. Hon gillade inte bad men gillade liksom läget, satt gärna i stort badlakan länge efteråt.

2009-05-15 @ 18:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0