Villken förmiddag!

I arla morgonstund kom jag på, visst sjutton jag måste skicka iväg en sak från jobbet som låg färdigskriven i min dator. Denna tanke resulterar i att jag tar bilen och åker iväg till jobbet. Där möter jag två kollegor som är i tjänst trots ledig fredag. Tänk vad kommunanställda är ett plikttroget folk!

Med brevet i tryggt förvar i gula lådan åker jag vidare in till stan. Målet är Kapp Ahl. Tillsammans med
alla andra av stadens tjejer, damer, tanter skall jag nu äntra provrummet. Tyvärr är jag redanför varmt klädd..innan...

(reklambild)


Lyckats hitta ett par jeans som inte svänger utåt dvs boutcut eller vad det nu heter. När jag lyckats med sådant och dessutom i min storlek och med lite rabatt finns inte så mycket att fundera på.

Åtta personer är före mej in i en av de fem provhytter som finns att tillgå. På herrarnas har jag redan kollat av, där står 4 tjejer i kö. Framför mej i kön står två tjejer i 30-års-åldern idogt telefonerande till två ytterligare personer om att tillse att en person, förmodligen en liten tjej "inte lämnar gruppen" De diskuterar sinsemellan detta fenomen och att det är väldigt viktigt att hon inte lämnar gruppen.
Bakom mej står en "tant" i röd slängjacka som jag försöker resonera med,  med hänvisning till värmen. Tanten ifråga ser redan ut som hon drabbats av ett värmeslag och är inte kontaktbar.

En snabb sväng inne hos S i butiken. Många verkar intresserade av deras gebit idag. Kul!

Väl inne i provhyttern lyckas jag få av mig mina kläder, vad många lager som jag tagit på mej just idag när jag planerade ett provrumsbesök - mycket korkat! På med jeansen. Helt ok. Jag köper dem.  Därefter får jag en idé att tränga mej i ett par röda halvkort/långa/eller vad det nu är brallor i den röda färgen. Väl påklädd drabbas jag av, nej nu vill jag inte mer, jag orkar inte handla mer kläder idag.

Var är min man , vi skall äta lunch?
Jag letar restaurang och pga "inte klämdag" kan man inte äta dagens utan vi hoppar in på " Lamduan Thaifood" längst ner på Östra Storgatan( gamla Brionis)





Vår meny skulle innehålla:

Nr.16 Phad Med Mamuang Himmapan
Cashewnötter, broccoli, paprika ocj sockerärtor i ostronsås

Något stämde inte men vi sa inget men jag saknade cashewnötterna bl a..ingen paprika heller. Jag var lite osäker och kom inte riktigt ihåg vad vi beställt då vi sällan äter tai mer än köper vid lastbilen nere vid Willys.

Vi fick förmodligen fel meny. Tror inte jag får med mej mannen dit någon mer gång.

Efter detta tog jag mej en shoppingrunda på de östra stadsdelarna. I "flickorna på öster" huserar numera en tillfällig butik med rea (?) kläder, mestadels av tonårskaraktär. Där går jag snabbt in och ut.

Vidare till Possings möbler som har blandat upp sina fina Carl Malmsten stolar med lite eller egentligen ganska mycket linnekläder av dyrare sort. Här har jag spanat in en randig t-shirt i orange och svart a´ 450:- Lyckas ta mig ut ur butiken utan att shoppa upp mig på denna.
Hoppar in i inredningsbutiken tvärs över gatan...som tydligen har kursat. Provar en t-shirt i läckra färger men inget köp blir av där heller.
Inget blev köpt idag, ja förutom jeansen då. Nu åker vi hem.


Kommentarer
Postat av: Tanten

Som sagt Google analytic fixade mågen åt mig. Jag vet inte om det är svårt att komma igång men det är i alla fall lätt att kolla en massa olika saker nu när jag har ett inlogg till det.

2009-05-22 @ 15:46:24
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken tur att jag skippade Kapp Ahl! Hade först tänkt att gå för att akutköpa byxor, men svettas i kö, usch. Grattis till ditt köp i alla fall. Var dock inne en snabbis och kollade på kläder på Possings! Men bara som smakråd åt min mor.



Hm, vågar man prova thaistället nu måntro. Jag håller mig än så länge till Östers kina och sushi.

2009-05-22 @ 19:29:13
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: anne

Jamen, ett par nya jeans är inte fel! Jag köpte ett par för en dryg månad sen på Kappahl som jag bara älskar (löjligt uttryck, men faktum är att dessa är fenomenala). Jag tog mig en vända på Kappahl idag också, mest för att kolla ställningarna, men idag var det inget som föll på smaken. En kollega hade varit och handlat på KUS häromdagen, och då blev jag sugen på något litet finare plagg, gärna i linne.



Barnrika områden. Ska klura.

2009-05-22 @ 19:56:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men då kanske vi var där inne samtigt. På Kapp Ahl alltså...det var så mycket folk.

Vad är KUS för något? Vi pratar Stockholm förstår jag? //Herta

2009-05-22 @ 20:48:47
Postat av: Beate

Kul att du kikade in på min blogg. När jag läste om Thai maten blev jag så sugen efter "min" Thai och speciellt efter dagens "lunchäventyr" (som jag precis har laddat upp).

Din beskrivning om hur det känns med alltför många lager kläder på när man ska köpa nytt, känner jag igen, ha, ha!!!

2009-05-22 @ 21:00:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: anne

La jag KUS-länken någon annanstans...?

2009-05-23 @ 22:00:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp den har Du lagt i en kommentar här på bloggen.//Herta

2009-05-23 @ 22:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0