Gamla minnen





Hittade denna kaffeservis med glöggkoppar på Tradera och la ett bud. Jag följde inte med så högt. Jag har kaffekoppar så det räcker men jag har minnen av denna servis. Den är tysk. När jag var barn och vi åkte på campingsemestrar med tält i Europa så köpte mamma thekoppar med fat med detta mönster. Kopparna finns inte kvar och jag ville åt glöggmuggarna, tänkte om jag vann ge bort kaffekopparna. Men visst är det läckert med det röda? Skulle vilja ha thékopparna men de finns väl inte...


Kommentarer
Postat av: Suss

Tradera är ett eldorado när man har nostalgilust och snokar runt efter något man inte sett de senaste 30 åren. Jag har t o m lyckats komplettera mina tekoppar Klunk från Rörstrand, som bara tillverkades under ett par år på 60-talet. Toppen!

2009-11-30 @ 23:31:36
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul, allt går att hitta om man bara letar en stund.

2009-12-01 @ 20:10:53
Postat av: Inga M

Himla snygga!

2009-12-05 @ 08:50:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis men nu van jag inte auktionen.

2009-12-06 @ 16:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0